مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در مصاحبه مطبوعاتی:

اول سال سیل و آخر سال پدیده ناشناخته کرونا

شهرکرد(پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال وبختیاری صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران استان به تشریح برنامه های نوروز 99 پرداخت

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اول سال سیل و آخر سال پدیده ناشناخته کرونا

سید احمد مرتضوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز و آرزوی صحت و سلامت برای مردم و کلیه کسانی که در مبارزه مستقیم باویروس کرونا هستند گفت:امسال جمعیت هلال احمر، سال سختی را پشت سر گذاشت که با سیل گسترده شروع و با ویروس ناشناخته کرونا در حال اتمام است. با این حال به حول وقوه الهی و تدابیر صورت گرفته در استان و پشتیبانی کلیه دستگاه های استانی، از این مسائل به خوبی گذر کردیم.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته دربحث امداد ونجات گفت: 21 پایگاه 24 ساعته در استان وجود دارد و به مردم اطمینان می دهیم این پایگاه ها آماده خدمت رسانی بوده و از اقلام امدادی کمبودی نداریم و حدود 600 امدادگر به تجهیزات امدادی مجهز شده اند.

او ادامه داد: تا صبح امروز 105369 حادثه در سال 98 ثبت شده که بیشتر این موارد در حادثه سیل و آب گرفتگی بوده است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر 1528تیم عملیاتی در استان وجود دارد که در طول سال کمک های خوبی به حادثه دیدگان ارائه کرده اند. این در حالی است که برخی از این عملیات ها بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و بعضی از آنها تا 15 شبانه روز ادامه داشته است و البته این موفقیت ها در نتیجه آموزش های تخصصی و عمومی برنامه ریزی شده برای امدادگران و جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان و همت و تلاش آنها به دست آمده است.

مرتضوی در حوزه مبارزه با کرونا گفت: متناسب با ورود ویروس، کمیته ای در مجموعه هلال احمر تشکیل و تصمیمات خوبی در این کمیته گرفته شده است.همچنین 5 جلسه در کمیته استانی و کشوری تشکیل شده و آموزش تخصصی برای اعضا و امدادگران هلال احمر برگزار شده است.

همچنین طرح غربال گری در 22 ورودی استان برگزار شده که در این طرح اقدام به تب سنجی، آموزش چهره به چهره و ارائه 2نسخه بروشور چاپ شده جهت اطلاع رسانی می نماییم که تا کنون 54841مورد معاینه صورت گرفته است و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تشکر از همکاری کلیه مردم با نیروهای درمانی وامدادی،به کلیه هم استانی ها توصیه کرد: در ایام نوروز از انجام سفر های نوروزی جداً خودداری کرده و حتماً در خانه بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار