آتشی که کرونا به جان کشورهای اروپایی انداخت

تهران (پانا) - کمیسیون اروپا از کوچک‌تر شدن اقتصادهای اروپایی در سال جاری به دلیل کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آتشی که کرونا به جان کشورهای اروپایی انداخت

به گزارش رویترز، در شرایطی که اروپا این روزها به کانون اصلی درگیر با ویروس کرونا در جهان تبدیل شده، کمیسیون اروپا در گزارشی خبر بد دیگری از این منطقه داده است: متوسط رشد اقتصادی کشورهای اروپایی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا منفی یک درصد خواهد بود که این وضعیت در سناریو بدبینانه ممکن است بسیار وخیم تر نیز بشود و اقتصادهای اروپایی ۲.۵ درصد کوچک تر بشوند.

این کمیسیون با بیان اینکه بحران ایجاد شده از کووید-۱۹ دارای پیامدهای اقتصادی قطعی بر روی رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا خواهد بود از کشورهای عضو خواست تا تمهیداتی فوری برای کاستن از تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بیابند.

از سوی دیگر بسیاری از بانک های بزرگ اروپایی ناچار شده‌اند تا فعالیت های خود را کاهش داده و حتی برخی از شعب خود را به طور موقت تعطیل کنند. کومرتس بانک آلمان در بیانیه ای خبر از تعطیلی حدود ۱۰۰۰ شعبه خود و بانک "ها فایو ب" نیز خبر از تعطیلی ۱۰۱ شعبه خود داده اند. این بانک ها امیدوارند تا با افزایش استفاده مردم از خدمات بانکداری الکترونیکی، تا حدی جلوی سرعت شیوع کرونا گرفته شود.

بزرگترین بانک ایتالیا یعنی اینتنسا سان پایولو نیز خبر از تعطیلی ۱۲۲ شعبه این بانک در ایتالیا داده است. بانک یونی کردیت نیز که ۴۰۰۰ شعبه در ایتالیا دارد اعلام کرد در هر منطقه تنها تعداد محدودی از شعب خود را باز نگه خواهد داشت. برخی از بانک ها نیز اعلام کرده‌اند تنها صبح و برای ساعتی محدود فعالیت خواهند کرد.

با این حال در فرانسه که سومین کانون درگیر با کرونا در اروپا به شمار می رود، فدراسیون بانکداری این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با وجود شرایط پیچیده فعلی، تمامی کارکنان به صورت کامل در حال فعالیت هستند و شبکه بانکی با ظرفیت کامل به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار