کرونا باعث سقوط تولید صنعتی چین شد

تهران (پانا) - شیوع ویروس کرونا باعث سقوط فعالیت‌های اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد چین از سرمایه‌گذاری تا ساخت‌وساز شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کرونا باعث سقوط تولید صنعتی چین شد

به گزارش مرکز ملی آمار چین،روز گذشته گزارش‌هایی از وضعیت اقتصادی خود در زمان شیوع ویروس کرونا منتشر کرده که این گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان خرده‌فروشی و تولید صنعتی این کشور کاهش بسیار شدیدی داشته است.

بر اساس این گزارش، تولید صنعتی این کشور در دو ماه ابتدایی سال میلادی، ۱۳.۵ درصد افت کرده است.

در بخش خرده‌فروشی نیز کاهش بزرگ‌تری پیش آمده است. خرده‌فروشی چین، ۲۰.۵ درصد در دو ماه اول ۲۰۲۰ افت کرده است. فعالیت‌های ساخت‌وساز نیز در این کشور ۲۴.۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش‌ شدید فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف، به دلیل قرنطینه گسترده و اقدامات فاصله‌گیری اجتماعی برای توقف شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده بود. در بیشتر روزهای ماه ژانویه و فوریه، کارخانه‌ها و کسب‌وکارها در سراسر چین تعطیل بودند.

پایگاه داده‌پردازی استاتیستا با تحلیل آمارهای مرکز ملی آمار چین می‌نویسد:«چین با تعطیلی‌های گسترده موفق به مهار سرعت انتشار ویروس کرونا شد و حالا به مثال موفقی برای دیگر کشورها تبدیل شده است. با این وجود، تاثیر این اقدامات روی تولید و اقتصاد چین نیز نمونه‌ای برای دیگر کشورهاست تا بدانند با ادامه سقوط بازارهای جهانی، چه پیش رویشان خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار