همایش بین المللی دیپلماسی آموزشی با محوریت آموزش پناهندگان، نیمه اول سال ۹۹ برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اعلام خبر برگزاری همایش دیپلماسی آموزشی، اعلام کرد همایش بین المللی دیپلماسی آموزشی در راستای ایجاد زمینه‌های توسعه و تقویت دیپلماسی آموزشی و با هدف تولید دانش و ادبیات علمی پیرامون آموزش پناهندگان و تبیین تلاش‌ها و اقدامات چشمگیر ایران در این زمینه‌ برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش بین المللی دیپلماسی آموزشی با محوریت آموزش پناهندگان، نیمه اول سال ۹۹ برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی گفت: ارائه‌ چهره مثبت و تبلیغ دستاوردها و اقدامات، هدف اولیه و مشترک کلیه کشورهای برگزارکننده همایش های مرتبط با اتباع خارجی است و شایسته است جمهوری اسلامی ایران نیز در قالب‌های مختلف چهره‌ی واقعی کشور در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی پناهندگان را در محیط‌های بین المللی ترسیم کند.

او امتزاج و ادغام آموزش پناهندگان در آموزش رسمی کشور را تجربه ای بی بدیل و ناب عنوان کرد و گفت: اگر چه جمهوری اسلامی ایران پذیرای خیل عظیمی از پناهندگان است، اما خوش‌بختانه علی رغم تمامی مشکلات و کمبودهای موجود، وظیفه میزبانی و ارائه خدمات مختلف از جمله خدمات آموزشی به آنان را به نحو شایسته ای به انجام رسانیده است.

کریمی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا، در سال تحصیلی جاری میزبان قریب به 500 هزار دانش آموز اتباع خارجی بوده است اشاره کرد: ایران با وجود حمایت های اندک مجامع بین المللی و جهانی، خدمات شایان توجهی را در بخش های مختلف به ویژه حوزه تعلیم و تربیت، به دانش آموزان ارائه کرده است.

او در ادامه افزود: این خدمات که بی هیچ چشم‌داشتی و صرفا با عنایت به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و زبانی به مهاجران و به ویژه مهاجران افغانستانی که طیف گسترده ای از اتباع خارجی مقیم کشور را تشکیل می دهند ارائه شده است و پس از منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مبنی بر پذیرش و ایجاد امکان تحصیل بی قید و شرط دانش آموزان اتباع افغانستان، دو چندان شده است.

کریمی با اشاره به لزوم مستند سازی تجارب و فعالیت های این حوزه، بر ضرورت معرفی چهره‌ی موجه از جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات‌رسانی به پناهندگان و مهاجران، افزود: در همین راستا، از کلیه صاحب‌نظران دعوت به عمل می‌آید با مراجعه به سایت همایش به آدرسhttp://iedudiplomacy.khu.ac.ir/ و مطالعه محورهای اعلام شده، نسبت به ارسال مقالات خویش به دبیرخانه همایش ذیل عناوین تعیین شده حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه 1399 اقدام کنند.

او در پایان گفت: امتزاج آموزش پناهندگان در نظام رسمی و عمومی تعلیم و تربیت کشور؛ ادغام اجتماعی و ایجاد زمینه هویت‌یابی کودکان پناهنده در مدارس؛ سوادآموزی پناهندگان؛ الگوهای آموزش بین‌فرهنگی و چندفرهنگی؛ چندفرهنگی شدن و رفع زمینه‌های تعارض ارزشی مهاجران در مدارس ایرانی؛ بررسی و تحلیل نقش و عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در آموزش پناهندگان؛ مطالعات تطبیقی مهاجرت و... از مهم‌ترین محورهای همایش مذکور است. شایان ذکر است که این همایش در نیمه اول سال 1399 به میزبانی دانشگاه خوارزمی و همکاری نهادها و مجامع بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار