استاندار زنجان تاکید کرد:

آموزش و اطلاع رسانی صحیح، راهکار مهم کاهش شیوع بیماری کرونا

زنجان (پانا) - استاندار زنجان پیشگیری و آموزش را برای مقابله با بیماری کرونا بسیار مهم دانست وگفت در زمینه پیشگیری، دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم است و لازم است اعتبارات ویژه برای این دانشگاه به منظور تجهیز بیمارستان ها و تامین داروی مورد نیاز بیماران در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و اطلاع رسانی صحیح، راهکار مهم کاهش شیوع بیماری کرونا

به گزارش استانداری زنجان، استاندار این استان به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: از امروز روزانه 150هزار ماسک تولید می شود که برای این کار آموزشگاه های فنی و حرفه ای نیز به میدان آمده و با تامین مواد اولیه تولید ماسک می توانیم ظرفیت تولید را نیز افزاش دهیم.

استان زنجان پیش از این واحدهای تولید کننده ماسک نداشت و در سه هفته اخیر با خرید دستگاه و مواد اولیه لازم، ماسک تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان می گوید: برای تامین و تولید اسپری و ژل ضدعفونی کننده میزان تولید الکل استان را به سه برابر افزایش دادیم و الان دو واحد تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در این زمینه مشغول تولید هستند.

او ادامه داد: تامین هزار تخت بیمارستانی و پیش بینی 3 هزار و 500 تخت نقاهتگاهی و همچنین آماده سازی و توزیع 4 میلیون دستکش لاتکس و نایلونی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی است که در استان صورت گرفته و تعاونی داروسازان مسئول توزیع این اقلام است.

فتح الله حقیقی آموزش و اطلاع رسانی مناسب و صحیح را یکی از راه های مهم برای کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه دانست و از نقش پررنگ صداو سیمای مرکز زنجان در آگاهی دادن به مردم و تهیه و پخش برنامه های مرتبط با موضوع کرونا قدردانی و تاکید کرد: برای اینکه به هدف خود که همانا ریشه کنی بیماری است دست یابیم باید برای صداوسیما نیز اعتبارات ویژه در نظر گرفت تا از عهده ماموریت و رسالت خود برآید.

مدیرعالی اجرایی استان با قدردانی از کسانی که در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سایت Salamat.gov.ir نام نویسی و غربالگری شده اند گفت: 90درصد ثبت نام کنندگان غربالگری شده اند و فقط در شهر زنجان از برنامه عقب هستیم. بر این اساس خواهش ما از مردم این است با مراجعه به این سایت اطلاعات خواسته شده را وارد و در جریان سلامتی خود قرار گیرند.

طرح غربالگری کرونا با هدف درمان در خانه و پرهیز از حضور در بیمارستانها اجرا می شود و یکی از عوامل موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار