پیشتازان مازندران در پویش «من در خانه می‌مانم» امید به شکست کرونا دارند

ساری (پانا) - اعضای پیشتاز دختر و پسر مازندران با حضور در پویش «من در خانه می‌مانم» ضمن دعوت از هم‌نسلان و خانواده‌ها به در خانه ماندن، امیدوارند که بیماری کووید 19 را شکست دهند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان مازندران در پویش «من در خانه می‌مانم» امید به شکست کرونا دارند

مدارس مازندران هم مانند تمام مدارس کشور اسفند امسال هیاهوی دانش‌آموزن را در لابلای کلاس‌های درس و حیاط ندید و نشنید. دانش‌آموزان از سوم اسفند یک روز بعد از انتخابات با شیوع ویروس کرونای جدید و بیماری کووید 19 تعطیل شدند. گرچه مدارس تعطیل و قرنطینه خانگی شروع شد، اما دانش‌آموزان نه آموزش دانش‌آموزان تعطیل شد نه پرورش آن‌ها. پویش سراسری ما کرونا را شکست می‌دهیم به راه افتاد و پیشتازان مازندران نیز برای نخستین بار با راه‌اندازی پویش «من در خانه می‌مانم» از هم‌نسلان و خانواده‌ها خواستند که با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 کمک کنند.

پویش دانش‌آموزی من در خانه می‌مانم، به درستی رسالت تربیتی خودآگاهی و آگاهی‌بخشی به دیگران را بر عهده گرفته و با ترغیب اعضای پیشتاز و سایر دانش‌آموزان به مشارکت فرامی‌خواند.

‌مریم قشقاوی معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مازندران در این زمینه به پانا گفت: «16 اسفند جاری بود که این پویش در مازندران کلید خورد و ما از مربیان پیشتاز و یاور مربیان پیشتاز خواستیم تا اهداف این پویش تربیتی و فرهنگی را به اعضای گروه خود منتقل کنند.»

او با اشاره به منش‌های دوازده‌گانه تشکیلات سازمان دانش‌آموزی و منش مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی، پویش من در خانه می‌مانم را منطبق با این منش برشمرد و گفت: «دانش‌آموزان ما با در این پویش در واقع هم خود فرهنگ مشارکت‌جویی را تمرین می‌کنند و هم از جامعه می‌خواهند که برای سلامت ماندن جسم و‌ جان خود به اهداف این پویش توجه کنند.»

معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مازندران تبلیغ و ترویج نکات بهداشتی برای خانواده و اطرافیان با بهره‌مندی از فضای مجازی و تلفن از سوی اعضای پیشتاز را یکی از راه‌کارهای مورد استفاده در این پویش دانست و گفت: «از سویی ما از ایده و خلاقیت مربیان پیشتاز برای شکست کرونا بهره می‌ریم و مربیان نیز مهارت‌ها و دروس تشکیلاتی را در فضای مجازی دراختیار دانش‌آموزان پیشتاز قرار می‌دهند.»

به گفته قشقاوی در این پویش اعضای تشکیلات پیشتازان ضمن ملبس بودن به فرم تشکیلاتی، عکس یا فیلم‌هایی با شعارهای مختلف بهداشتی و فرهنگی تهیه کرده و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و در اطلاع‌رسانی به افراد جامعه مشارکت می‌کنند.

او همچنین تأکید کرد که مازندران در راه‌اندازی این پویش پیشگام بوده و سایر استان‌ها را نیز به انجام آن ترغیب کرده است.

قشقاوی اعلام کرد که در کنار اجرا‌ها، مسابقه و بازی هم در در فضای مجازی برای دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز در نظر گرفته شده و به صاحبان آثار برتر جوایزی نیز داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار