هنرستان‌های مازندران 100 هزار ماسک تحویل کادر درمانی داده‌اند

هنرستان‌های بهنمیر پیشتاز تولید ماسک هستند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش مازندران از فعالیت 32 هنرستان‌ استان در تولید ماسک و گان برای کادر درمانی مقابله با بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌های مازندران 100 هزار ماسک تحویل کادر درمانی داده‌اند

هفته دوم اسفند زمانی که شیوع کروناویروس در مازندران به کمبود ماسک و لباس‌های یک‌بارمصرف بیمارستانی منجر شد، در کنار گروه‌های جهادی و مردمی، هنرآموزهای هنرستان‌های مازندران نیز به یاری آمدند. به گفته اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان، در ابتدا 12 هنرستان در 6 شهرستان مازندران به کار مشغول شدند. اما اینک این تعداد به 32 هنرستان افزایش پیدا کرده است: «32 هنرستان از 22 شهرستان و منطقه مازندران با شیوع ویروس کرونا وارد کارزار شده و با بهره‌گیری از توان معلمان، دانش‌آموزان و دیگر زحمتکشان در حال تولید ماسک هستند.»

او اعلام کرد که تاکنون حدود 105 هزار ماسک در هنرستان‌های استان تولید شده و این روند هر روز ادامه داشته و به طور تصاعدی در حال افزایش است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین به تولید 6 هزار و 500 گان محافظتی برای کادر درمانی اشاره کرده و گفت: «این لباس‌ها با آخرین استانداردهای بهداشتی تهیه شده و از بهترین مواد ساخته می‌شود. هنرجویان و هنرآموزان مازندرانی به ویژه در رشته‌های خیاطی، طراحی دوخت و ... در این زمینه پیشتاز هستند.»

نظری با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تولیداتی که تاکنون صورت گرفته تحویل دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مرتبط شده است، خاطرنشان کرد: «همچنین برخی هنرستان‌های استان در حال تولید مواد ضد عفونی کننده هستند که مطابق استانداردهای بهداشتی کشور است.»

در میان شهرهای استان، هنرستان‌های بهنمیر در این زمینه دارای بیشترین تولیدات هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار