در خانه بمانید و ورزش کنید

کاشان (پانا) - یک پیشکسوت طبیعت گردی گفت: گردش در کوه و کویر در تمام فصل های سال، یکی از مهمترین جاذبه های تفریحی برای شهروندان تلقی می شود اما همین گردشگری ساده نیازمند برنامه ریزی دقیق است تا هم سلامت شهروندان و هم حفظ محیط زیست تامین شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
در خانه بمانید و ورزش کنید

سید تقی عمارتی نوش آبادی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: برای طبیعت گردی مانند هر فعالیت دیگر باید نکات فنی و اصول طبیعت گردی را شناخت و رعایت کرد تا مستمر و روند روبه رشدی برای علاقه مندان به ویژه نسل کودک و نوجوان داشته باشد.
وی تصریح کرد: طبیعت برای یک انسان، آرامش روانی را در کشاکش فعالیتهای روازنه و درد روزمرگی تداعی می کند و محل امنی است که روح پر تلاطم خود را به آرامش و دوری از شلوغی برساند به شرط آنکه بتوانیم نیاز روحی خود را با محیط سازگار کنیم و گرنه با تخریب و نابودی طبیعت شکست خواهیم خورد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط هجوم کرونا ویروس، در خانه ماندن شهروندان برای مهار سریع این بیماری، یک اصل بسیار مهم و اساسی است و از همه مردم درخواست می کنم تا حد امکان در خانه مانده و از رفت و آمد در شهر خودداری کنند تا با پیشگیری و حفظ سلامتی، هزینه های سنگین درمان و بیماری را بر کشور تحمیل نکنیم.
فاتح آلبروس روسیه گفت: طبیعت گردان به ویژه گروههای دوچرخه سوار و کوهنورد توجه داشته باشند که با خروج از منزل امکان جابجایی ویروس به خانه زیاد می شود زیرا ذرات معلق و ریزگردها و حتی لباس، عینک و کفشها می توانند باعث انتقال و جابجایی کرونا باشد .
این فرهنگی کوهنورد افزود: شهروندان علاقه مند به طبیعت، بنا به توصیه پزشکان، از فعالیت های گروهی و جمعی در این روزها به شدت خودداری کنند زیرا پیاده روی در طبیعت و حتی کوهنوردی در یخ و برف امکان آلوده شدن محیط و شخص را به همراه دارد و مراقب باشید که حرکات و رفتار شما حساب شده باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران دارای فیزیک بدنی قوی هستند، امکان دارد ویروس کرونا، علایم خود را بروز ندهد ولی به اعضای خانواده و دیگران منتقل شود.
وی با تاکید بر استمرار ورزش در منزل تصریح کرد: از همه شهروندان ایرانی به ویژه طبیعت دوستان خواهش می کنم با ورزش های آیروبیک، کششی و نرمش، راه رفتن، و طناب زدن و بارفیکس و ....در منزل بدن خود آماده نگاه داشته و از تحلیل نیروی بدنی خود جلو گیری نمایند.
وی تاکید کرد: در هنگام مسافرت های اجباری توجه داشته باشید که فقط با اعضای خانواده خود سفر کنید زیرا تماس و نزدیکی با اشیا و اشخاص منجر به انتقال بیماری به خود و عزیزانتان می شود و برای جلوگیری از آلوده شدن محیط زندگی و طبیعت در مسیرهای تعیین شده و با فاصله دور از حیات وحش حرکت کنید.
عمارتی با تاکید بر خانه ماندن شهروندان تصریح کرد: طبیعت گردی، فرهنگ، اصول و شرایط خاص خود را دارد اینگونه‌ گردشها، با حداقل امکانات انجام می شود پس شهروندان توجه داشته باشند که از رفتاری که باعث تخریب و آلوده شدن محیط می شود، به شدت خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار