میزان بارندگی‌ها نسبت به متوسط بلند مدت سال 97 حدود29 درصد افزایش یافته است

زنجان (پانا) - مجموع بارندگی استان زنجان تا 20 اسفند سال جاری حدود 220میلی متر بوده که این میزان در سال آبی گذشته 234 میلی متر بود. این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته حدود6 درصد کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت حدود29 درصد افزایش را نشان می دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
میزان بارندگی‌ها نسبت به متوسط بلند مدت سال 97 حدود29 درصد افزایش یافته است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان یوسف رضاپور، مدیر آب منطقه ای زنجان گفت: آب ذخیره شده در پشت سد تالوار تا روز گذشته بالغ بر 139 میلیون متر مکعب، سد تهم 50 میلیون متر مکعب و سد گلابر 73 میلیون مترمکعب است.

یوسف رضاپور تصریح کرد: سد کینه ورس نیز ۹۹ درصد پرشدگی داشته و از محل تخلیه کننده تحتانی حدود ۱۵ متر مکعب در ثانیه به صورت کنترل شده به پایین دست سد رهاسازی می شود.

یوسف رضاپور در ادامه بیان کرد: هم اکنون حدود 240 متر مکعب در ثانیه آب از استان کردستان وارد استان زنجان می شود که این حجم آب با احتساب سرشاخه های قزل اوزن در محدوده استان تا ماهنشان به حدود 340 متر مکعب در ثانیه( در بدترین حالت) خواهد رسید و با چنین دبی ورودی، مشکل جدی وجود نخواهد داشت.

او عنوان کرد: امیدواریم در محدوده طارم هم در شرایط بدبینانه، دبی قزل اوزن حدود 600 متر مکعب در ثانیه باشد و با احتساب رهاسازی آب از سدهای آیدوغموش و سهند از آذربایجان شرقی به میزان 58 متر مکعب در ثانیه، مشکل خاصی ایجاد نشود.

رضاپور خاطر نشان کرد: لازم است مسافرین نوروزی و هم استانی های عزیز در روزهای آتی از اتراق و اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار