مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

درآمدزایی مددجویان کمیته امداد زنجان از طریق بافت انواع فرش

زنجان (پانا) - از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق هزار و 811طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هزار و 939متر مربع فرش، گلیم و تابلو فرش بافته شده ودر بازارهای داخلی استان به فروش رسیده است‌.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
درآمدزایی مددجویان کمیته  امداد زنجان از طریق بافت انواع فرش

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه هزارو 811طرح فرش بافی برای مددجویان تحت حمایت استان زنجان ایجاد شده است گفت: از محل فروش ، فرش های بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در11ماهه سال جاری 17 میلیارد و 692 میلیون تومان عاید مددجویان شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد، اشتغال وتوانمندسازی وایجاد در آمد پایدار در بین خانواده های تحت حمایت است افزود: خوشبختانه بافت انواع فرش، گلیم و تابلوفرش در بین مددجویان این نهاد گسترش‌یافته است و این امر زمینه درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای این قشر به وجود آورده است.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از مجموع فرش های بافته شده توسط مددجویان، 814تخته قالی، 96تخته گلیم و 96عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌شده مددجویان توسط قالیبافان در بازارهای داخلی به فروش رسیده است. که مبلغ 17میلیاردو692میلیون تومان از این طریق عاید خانواده های تحت حمایت شده است.
صفری با بیان اینکه در حال حاضر5راهبر شغلی در طرح های فرشبافی با کمیته امداد استان همکاری می کنندگفت:46طرح فرشبافی از طریق راهبران شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان توجه به تولید فرش دستباف و استفاده بهینه‌ از این صنعت را راهگشای بسیاری از تنگناهای اقتصادی خانواده های تحت حمایت عنوان کردوافزود: گسترش طرح‌های تولید فرش می‌تواند، توان اقتصادی خانواده ها را افزایش دهد.
وی درباره نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالیباف نیز، یادآورشد: این نهاد پس از بررسی توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه با ارائه آموزش های لازم به این مددجویان تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان اعطا می‌کند.
صفری ، نظارت بر طرح‌های اشتغال را از اقدامات مهم کمیته امداد استان به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: بیش از 3 هزار و770نظارت فنی در 11ماهه سال جاری توسط بازرسان و کارشناسان حوزه اشتغال بر طرح های اشتغال مددجویی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار