صله رحم در این شرایط جایز نیست

زنجان (پانا) - آیت الله حسینی زنجانی گفت:صله رحم در این شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیست.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صله رحم در این شرایط  جایز نیست

آیت الله حسینی زنجانی با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: صله مردم در خانه بمانندرحم در این شرایط جایز نیست.


او گفت: در دین اسلام به صله رحم در زمانی که منافاتی با سایر مصلحت‌های لازم‌تر دیگری نداشته باشد، تاکید شده است.

آیت الله حسینی زنجانی با بیان اینکه حفظ جان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ابراز کرد: اگر مفسده‌ای بزرگتر از مصلحت صله رحم به وجود آید عقل و شرع می‌گوید که باید از صله رحم اجتناب کرد.

او با بیان اینکه النَّظَافَةُمِنَالْإِیمَانِ یک دستور دینی است، عنوان کرد: اگر حرکات ما نسنجیده و بر اساس ضوابط نباشد جامعه را آلوده می‌کنیم؛ و شرعا در برابر این آلودگی مسئول هستیم.

آیت الله حسینی زنجانی بیان کرد: مردم باید توجه کنند که دست دادن‌ها و روبوسی‌هایی که در بین مردم مرسوم است اگر باعث انتقال بیماری و انتشار بیماری در جامعه شود و کسی را آلوده کنند شرعا ضامن هستند و این دست دادن و روبوسی کردن‌ها حرام است.

او با بیان اینکه رابطه بین وضعیت حاضر و صله رحم همان تعارض بین مفسده و مصلحت است، افزود: در این شرایط مصلحت صله رحم مفسده مرض را از بین نمی‌برد و حکم صله رحم در حال حاضر جایر نیست.

آیت الله حسینی زنجانی بابیان اینکه اگر گفته می‌شود مردم در خانه بمانند باید همه در خانه بمانیم، ابراز کرد: اگر کسی عمدا با کسی دیدار کند و کسی در این دیدار به این مرض مبتلا شود شرعا ضامن است.

منبع: خبرنگاران جوان-زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار