پیشتازان سازمان دانش‌آموزی با تشکیل پویش‌های مختلف به سوی شکست کرونا رفتند

بحری‌زاده: با وجود تعطیلی مدارس، آموزش‌ها تعطیل نشده و مربیان و یاور مربیان پیشتاز، با استفاده از شبکه‌های مجازی و تلویزیون‌های اینترنتی در استان‌ها ارائه آموزش‌های تشکیلاتی را پیگیری می‌کنند

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه پویش‌های موثری در شبکه‌‌ها و گروه‌های مجازی از سوی مربیان و دانش‌آموزان تشکیل شده است گفته است که مربیان تشکیلاتی سازمان، گروه‌های ویژه‌ اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی را ایجاد کرده‌اند و مصوبات و تذکرات مهم ستادهای ملی و استانی پیشگیری از شیوع کرونا را در این کانال‌ها و گروه‌ها به اشتراک گذاشته و آنان را تبیین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان سازمان دانش‌آموزی با تشکیل پویش‌های مختلف به سوی شکست کرونا رفتند

اسماعیل بحری‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و کشور ما همانند کشورهای دیگر جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است، گفت: در همین راستا گروه‌های پیشتاز سازمان دانش‌آموزی در سراسر کشور فعال شده‌اند تا هم دین خود را نسبت به هموطنان و همکلاسی‌های خود ادا کنند و هم به سلامت خود و خانواده‌های‌شان کمک کنند.

او افزود: در همین ارتباط گروه‌های پیشتاز و خبرنگاران دانش‌آموز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ورود بسیار خوبی به موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند؛ این گروه‌ها در بستر فضای مجازی و در سطح استان، مناطق و مدارس تشکیل شده‌اند. مربیان تشکیلاتی سازمان، گروه‌های ویژه‌ اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی را ایجاد کرده‌اند و مصوبات و تذکرات مهم ستادهای ملی و استانی پیشگیری از شیوع کرونا را در این کانال‌ها و گروه‌ها به اشتراک گذاشته و آنان را تبیین می‌کنند.

ارائه آموزش‌های آنلاین و به‌روز در گروه‌های پیشتازان

بحری‌زاده ادامه داد: آموزش‌های پیشگیری به ویژه در حوزه بهداشت فردی و بهداشت محیط که از سوی مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌شود، در این گروه‌ها به صورت آنلاین و به روز به اعضا آموزش داده می‌شود و روز به‌روز صحنه‌های زیبایی از خلاقیت و نوآوری آموزشی و تربیتی و تبادل تجربیات ارزشمند در حوزه دانش‌آموزی و مربیان خلق می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه پویش‌های موثری نیز در این شبکه‌ها و گروه‌های مجازی از سوی دانش‌آموزان و مربیان آغاز شده است، گفت: این پویش‌ها بسیار چشم‌گیر و اثر گذار بوده‌اند و مورد استقبال دانش‌آموزان، مربیان و سایر اقشار جامعه قرار گرفته است.

او ادامه داد: کلیپ‌های زیبایی نیز از سوی دانش‌آموزان و مربیان عزیز در بعد آموزشی، آگاه سازی و هشدارهای لازم در این خصوص تهیه و به اشتراک گذاشته شده است‌.

پویش‌های ایجاد شده از سوی پیشتازان

بحری‌زاده به برخی از پویش‌هایی که از سوی پیشتازان ایجاد شده است اشاره کرد. او از این جمله، پویش‌هایی مانند " ما کرونا را شکست می‌دهیم "، " در خانه می‌مانیم "، " عید در خانه می‌مانیم "، " نه به سفر "، " خانه امن ما "، " سین هشتم سلامتی "، " در خانه پیشتاز شو "، " تربیت تعطیل نمی‌شود "، " آموزش ساخت ماسک به وسیله ابزارهای اولیه " را نام برد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در خصوص آموزش‌های تشکیلاتی گفت: با وجود تعطیلی مدارس این آموزش‌ها تعطیل نشده و مربیان و یاور مربیان پیشتاز، با استفاده از شبکه‌های مجازی و تلویزیون‌های اینترنتی در استان‌ها ارائه آموزش‌های تشکیلاتی را به صورت تصویری و تعاملی پیگیری می‌کنند. همچنین سامانه اینترنتی ساپ (سامانه ارتباطی پیشتازان) از سوی سازمان دانش‌آموزی مرکز طراحی شده است و آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان و مربیان قرار می‌دهد و دانش‌آموزان با هدایت مربیان تعالیم معرفتی و تشکیلاتی را دریافت می‌کنند حتی بازخورد آموزش‌های خود را توسط کلیپ و بسته‌های تصویری که در منزل تولید می‌کنند برای مربیان و گروه‌های فعال مجازی ارسال می‌کنند.

او اضافه کرد: بدین ترتیب مربیان و دانش آموزان پیشتاز و خبرنگاران دانش‌آموز ثابت کردند اگر مدرسه هم تعطیل شود پرورش و تربیت، تعطیل نخواهد شد.

بحری‌زاده گفت: سرفصل‌های اجرای این فعالیت‌ها از طریق سازمان دانش‌آموزی مرکز به مدیران استان‌ها ابلاغ شده است و با پیگیری و تلاش مدیران دانش‌آموزی، مربیان و اعضای تشکیلاتی استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق و نواحی ومدارس به‌صورت موج‌های خودجوش و خلاقانه از سوی مربیان و دانش‌آموزان عضو تشکیلاتی جریان سازی شده و فضای فرهنگی و تربیتی آن، در بین اعضای تشکیلات در سراسر کشور فراگیر شده است.

قالب‌های پویش سراسری پیشتازان

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی همچنین برگزاری پویش‌ سراسری پیشتازان در قالب ما کرونا را شکست می‌دهیم، مشارکت فعال مربیان پیشتاز در پویش ضدعفونی کردن مدارس ، برگزاری مسابقه " دلنوشته کرونا ، چالشی که از آن عبور خواهیم کردآموزش ساخت ماسک به دانش‌آموزان پیشتاز در فضای مجازی ، برگزاری پویش سراسری پیشتازان تحت عنوان " من در خانه می‌مانم چون دوستانم را دوست دارم " را از جمله فعالیت‌های این سازمان در این شرایط بیان کرد.

فعالیت خبرگزاری پانا در این روزها

او به فعالیت خبرگزاری پانا نیز اشاره کرد که در این روزها پوشش کامل رسانه‌ای و خبری خود را از طریق مصاحبه با بهبود یافتگان، ایجاد لینک جدید اخبار و پیام‌های بهداشتی در سایت، اطلاع رسانی ساعات پخش برنامه‌های آموزشی تلویزیون، مصاحبه با معلمان و مربیان خلاق در عرصه آموزش انجام می‌دهد.

بحری‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد سال 99 برای هموطنان، دانش‌آموزان، فرهنگیان، مربیان و پیشتازان عزیز میهن اسلامی سالی سرشار از سلامتی و بهروزی باشد و این شرایط سخت با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار