برگزاری گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) -گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسه تالار معلم تبریز بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) که در فرازی از نهج البلاغهآمده است، گفت : دنیا فریب می دهد، زود می‌گذرد و زیان می رساند و همانا خدا دنیا را پاداشی برای دوستان و اولیای خود و کیفری برای دشمنان قرار داده است.
وی افزود: بنده را سزاوار نیست که به دو چیز تکیه نماید و دلگرم باشد و آن دو تندرستی و دارایی است که هر لحظه می توانند از بین روند.
پاشایی ضمن تشکر از همکاران فرهنگی استان که در روزهای سخت و تعطیلی اضطراری مدارس، اجازه ندادند چرخ آموزش از حرکت باز ایستد، گفت: فرهنگیان مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت هستند. این روزهای سخت می گذرد ولی اقدامات شما در جبهه مقاومت کرونا که با علاقه و انگیزه مضاعف و با به کار گیری تمامی امکانات تلاش و خدمت می‌کنید، در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتی که از زمان تعطیلی مدارس در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انجام شده است، گفت: ضدعفونی مدارس، برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت و انتشار پیامهای بهداشتی،اعزام همکاران برای دیدار رهبری در ۲۹ بهمن،صدور احکام افزایش ۵۰ درصدی حقوق همکاران وایجاد ستاد استانی آموزش مداوم و اقدام ابتکاری طرح "معلم یاری" انجام شده است و باید تا آخر امتحانات هم طرح معلم یار و هم طرح مدرسه مجازی اجرا شود. کسب مقام اول کشوری در ارزیابی عملکرد از موفقیتهای آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن قدر دانی از مجریان انتخابات و همکاران فرهنگی، افزود: در یک اقدام ملی فرهنگیان استان نیز با آرامش و همکاری و همدلی با موفقیت این کار را انجام دادند.

وی گفت: جدیدا اقدامات خوبی در استان انجام شد که از آنها می توان به اختصاص و واریز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مدارس شبانه روزی، ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بهداشت و ضد عفونی وخرید مواد ضدعفونی کننده مدارس و۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای سرانه عادی مدارس اشاره کرد.
پاشایی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت اماکن آموزشی در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی اتفاق می افتد، گفت: کشیکهای نوروزی باید در مدارس و ادارات توسط همکاران انجام شود تا شاهد این موارد نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی مقابله برای با بحران؛ موضوع مهمی است و اکنون زمان، حساس و مسئله در حد بحران است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: از دوم اسفند ماه که مدارس به صورت اضطراری تعطیل شده است، ایجاد مدرسه مجازی باعث شده که تعلیم و تربیت دانش آموزان عقب نیفتد. آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عملکردی مثبت در کشور دارد و ۶۵ درصد از مدارس استان تحت پوشش مدرسه مجازی است تا فرصت برابر برای دانش آموزان ایجاد شود. آموزش مداوم مهم است. تلاش داریم دانش آموزان در سال تحصیلی محتوا و مواد درسی و نیز مهارت های درسی و تحصیلی را یاد بگیرند.

وی افزود: با طرح ابتکاری " معلم یار" باید در مناطق محروم تکرار و پیگیری از طرف معلمان و همکاران انجام شود، زیرا که اغلب دانش آموزان تکلیف محور هستند.
پاشایی ضمن بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه در استان افزایش یافته است، گفت: باید دقت کنیم تا این افزایش کم نشود. در کل دوره متوسطه نیز، پوشش استان۸۸.۷۴ درصد است و در مقایسه با درصد کشوری، سطح بالاتری را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه چاپ و توزیع پیک نوروزی در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است ادامه داد: در صورت چاپ و توزیع پیک نوروزی اینکار تخلف محسوب می شود.سلامتی و زنده بودن نسل پویا و آینده سازان کشور برای ما مهم‌تر از هر چیزی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیماری کرونا اکنون در جامعه یک چالش شده است، افزود: این بیماری از مسئله و مشکل بودن رد شده و به بحران تبدیل شده است و برای مقابله با آن برنامه استراتژیک لازم است.از لحظه ها باید استفاده کرد.
وی در پایان با اعلام اینکه درمانگاهها و کلینیک های آموزش و پرورش فعال و کمک کار حوزه بهداشت استان هستند، گفت: سالن های غذاخوری و خانه های معلم، ورزشگاه ها واستخر های آموزش و پرورش تعطیل است و اسکان نوروزی به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.تجمع، همایش، جلسه و موارد مشابه مطلقا تا زمان اعلام ستاد مبارزه با کرونا تعطیل است، دورکاری در نظر گرفته شده برای بانوان شاغل را در ادارات استان خواستار شد.ماموریت های درون و برون استانی تعطیل است و در صورت ضرورت از استان مجوز اخذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار