در گفت‌وگو با پانا

نماینده مجلس: «زنان سرپرست خانوار» در تخصیص «بسته‌های حمایتی» در اولویت باشند

تهران (پانا) - نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار در ایام شیوع کرونا تاکید کرد و گفت دولت حمایت‌ ویژه‌ای از اقشار آسیب‌پذیر خواهد داشت و از سوی فراکسیون زنان نیز تاکید شده است که در تخصیص بسته‌های حمایتی، زنان آسیب‌پذیر در اولویت قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: «زنان سرپرست خانوار» در تخصیص «بسته‌های حمایتی» در اولویت  باشند

معصومه آقاپور در گفت‌وگو با پانا درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار در ایام شیوع کرونا با توجه به وضع اقتصادی کشور گفت: برای کاهش عوارض اقتصادی بحران کرونا در میان اقشار آسیب پذیر زنان سرپرست خانوار باید تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولان اتخاذ شود و باید در اولویت حمایت قرار بگیرند.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید دولت و مجلس بر حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط فعلی گفت: دولت حمایت‌های ویژه‌ای از اقشار آسیب‌پذیر خواهد داشت و ما نیز تاکید کردیم که در تخصیص بسته‌های حمایتی، زنان آسیب پذیر در اولویت قرار بگیرند و امیدواریم برای زنان سرپرست خانوار به طور ویژه سهمیه‌ای درنظر گرفته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مشاغلی که زنان در آنها مشغول به فعالیت هستند اکنون دچار مشکل شده است، گفت: دولت معافیت‌هایی را برای بنگاه‌های رسمی در بخش مالیات و پرداخت در نظر گرفته است و امیدواریم بانک‌ها و بیمه‌ها این موضوع را هم برای زنان شاغل و سرپرست خانوار در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: البته در قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل 70 هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت قرض الحسنه ارائه دهد و امیدواریم این امر در سال 99 محقق شود. اما اکنون وضع اقتصادی این زنان در حوزه اشتغال، بیمه و مسکن نیاز به توجه دارد که لازم است مسئولان به آن توجه کنند.

آقاپور با بیان اینکه 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، گفت: میانگین سنی زنان سرپرست خانوار بین 18 تا 60 است.

وی در پایان با اشاره به بودجه سال 99 گفت: به پیشنهاد فراکسیون زنان 500 میلیارد تومان برای بیمه زنان بدسرپرست، هنرمندان صنایع دستی و قالیبافان دیده شده است و همچنین 350 میلیون تومان نیز به ستاد دیه داده شده تا آزادی زندانیان با اولویت زنان معسر را در دستورکار قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار