رییس مشاوره تربیتی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با پانا:

برنامه ریزی جامع، شرط لذت در کنار هم بودن است

شهرکرد(پانا) - این روزها که کرونا بحران روحی زیادی می تواند برای افراد ایجاد کند، خانواده ها بیش از هر زمانی کنار یکدیگر حضور دارند. اما در خصوص عبور خانواده ها از چالش کرونا چه راهکارهایی توصیه می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی جامع، شرط لذت در کنار هم بودن است

به سبب بروز برخی چالش‌های مرتبط با ویروس کرونا به دفتر بهروز هاشمی؛ رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری رفتیم و از او خواستیم به برخی سئوالات ما که شاید در این روزها د غدغه بسیاری از خانواده ها باشد پاسخ دهد.

هاشمی در پاسخ به اینکه در این ایام که اعضای خانواده جهت مبارزه با ویروس کرونا باید در خانه بمانند، چه توصیه های برای ایجاد لحظات بهتر کنار یکدیگر دارید، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، امروز نیازمند تجربه یک سبک زندگی متفاوت در کوتاه مدت هستیم. در زندگی، عوامل زیادی دخیل است که با سلامت روان و تاب آوری، رابطه معناداری می تواند داشته باشد.

رییس مشاوره اداره آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مولفه های سبک زندگی، ارتباطات اجتماعی است. اگر چه این ارتباطات لذت بخش هستند، اما در شرایط کنونی باید محدود شوند و با افرادی که انرژی مثبت دارند، شاد هستند، مثبت نگرند، پویا و فعال هستند، ارتباط مجازی بیشتری داشته باشیم تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و از افراد دارای انرژی منفی، خودسرزنش گر و متعصب فاصله بگیریم.

او در ادامه بیان کرد: دومین فاکتور تغذیه است که در شرایط کنونی به توصیه های کارشناسان تغذیه باید عمل کنیم.

هاشمی سومین فاکتور را ورزش دانسته و تصریح کرد: با توجه به تعطیلی اماکن ورزشی عمومی می بایست از ورزش های خانگی و تفریحات سالم با کمک والدین استفاده کرد.

او آخرین مولفه را، خواب کافی عنوان کرده و ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کاهش میزان خواب، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. بنابراین باید در این ایام بنا بر شرایط سنی، افراد خانواده از میزان خواب کافی بهرمند شوند.

هاشمی در پایان به خانواده ها توصیه کرد: در شرایط کنونی می طلبد والدین، با حوصله و شکیبا باشند و با همکاری فرزندان و سایر اعضای خانواده، برنامه ریزی از نوع مکتوب داشته باشند که بتوان 3 اصل را از آن استخراج کرد.1- اصل مشارکت. 2- اصل مراقبه. 3- اصل محاسبه.

او تاکید کرد: برنامه ریزی خوب برنامه ای است که هر فعالیتی به اندازه کافی و در جای خود صورت پذیرد. همچنین توصیه می شود، والدین آرامش داشته باشند و اضطراب و ترس را به خود و خانواده شان تلقین نکنند. شرایط جدید را بپذیرند و آن را انکار نکنند و اقدام به سرکوب عواطف و احساسات اعضای خانواده ننمایند و اجازه بروز آنها را به فرزندان بدهند. در واقع، قسمتی از این برنامه ریزی به ورزش های خانگی، قسمتی به فعالیت های مورد علاقه مانند داستان نویسی، طراحی، نقاشی و غیره تعلق می گیرد و قست دیگر به تغذیه و خواب و سایر موارد اختصاص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار