آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: تحصیل 18000 دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان

تخصیص اعتبار ۴ میلیارد تومانی به عنوان سرانه بهداشتی مدارس

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تحصیل 18 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان و تخصیص اعتبار به عنوان سرانه بهداشتی مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: تحصیل 18000 دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان

جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل استانداری بیان کرد: 10 میلیارد تومان به مدارس شبانه روزی استان که 18 هزار دانش آموز دارد تخصیص یافت و همچنین 4 میلیارد و 400 میلیون تومان برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا به عنوان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شد.

او در ادامه در خصوص اقدامات لازم برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در استان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس علاوه بر آموزش‌های تلویزیونی، طرح فرصت‌ برابر- آموزش مداوم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی همزمان با کشور نیز در آموزش و پرورش استان اجرا شده و هم اکنون نیز در حال اجرایی شدن است.

30درصد مدارس روستایی محروم زیر ساخت اتصال به اینترنت را ندارند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر 30 درصد مدارس آذربایجان شرقی در مناطق محروم روستایی، زیرساخت های لازم برای اتصال به اینترنت را ندارند و برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان دراین منطقه طرح ابتکاری "معلم‌یار" اجرایی می شود و هزار و 300 نفر از همکاران اداری به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت می کنند.

پاشایی با تاکید بر این که مدرسه تعطیل می شود ولی آموزش تعطیل نمی شود، ادامه داد: در شرایط کنونی، معلمان به عنوان مجاهدان آموزشی در کنار مدافعان سلامت برای آینده ایران تلاش می کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بر اساس ارزیابی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را در سال 97 کسب کرد.

65 درصد مدارس استان، تحت پوشش طرح مدرسه مجازی هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: بعد از تعطیلی مدارس، آموزش ها از دو مسیر شبکه تلویزیونی و مدرسه مجازی با هدف توسعه عدالت آموزشی و جبران زمان آموزشی با تولید محتوا پی‌گیری می‌شود و حتی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز تحت پوشش این طرح هستند.

عاشور اکرمی ادامه داد: در حال حاضر 65 درصد مدارس استان تحت پوشش طرح مدرسه مجازی هستند.

او گفت: استفاده از ظرفیت شبکه استانی و بازپخش برنامه‌های آموزشی از شبکه استانی سهند و تخصیص اعتبار برای ارتباط اینترنت پرسرعت و ارزان معلمان مورد انتظار است.

در ادامه این جلسه شهردار تبریز از کمک مالی به آموزش و پرورش استان برای ضدعفونی و بهسازی مدارس محروم خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار