بازدید از ۲۳۷۶ اماکن عمومی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای طرح مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، ۲ هزار و ۳۷۶ مورد بازدید از اماکن عمومی اردبیل انجام پذیرفت.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از ۲۳۷۶ اماکن عمومی در استان اردبیل

بابک نخستین، معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و توسعه اقدامات پیشگیرانه در اردبیل گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان و لزوم اجرای برنامه‌های مقابله‌ای و کاهش احتمال انتقال بیماری و اینکه یکی از مهمترین راه‌های انتقال بیماری، استفاده از قلیان و تجمع در مراکز عرضه قلیان و فضاهای عمومی نظیر چایخانه‌ها و سفره خانه‌ها است طبق دستور العمل کشوری، تعطیلی چنین اماکنی در دستور کار مرکز بهداشت استان قرار گرفت.

او افزود: در راستای اجرای این دستورالعمل از ابتدای طرح مقابله با اپیدمی، ضمن انجام ۲ هزار و ۳۷۶ مورد بازدید، تعطیلی و پلمب ۴۳۰ واحد عملیاتی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: از عموم مردم خواهشمندیم ضمن همکاری بیشتر در رعایت موازین بهداشتی و خودکنترلی و تمکین محدودیت‌های اعمالی، بنا بر ضرورت حفظ جان خود و اطرافیان، از سامانه‌ای که برای خود ارزیابی و تعیین وضعیت خود و خانواده‌های عزیز طراحی شده است استفاده کند.

نخستین گفت: با توجه به سهولت انتقال ویروس، بدون مشارکت عمومی و کاهش ارتباطات، امکان کنترل بیماری میسر نخواهد بود و بهترین شیوه ماندن در منزل و ایجاد قرنطینه خانگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار