یک مشاور خانواده در گفتگو با پانا از کارهایی که در ایام عید درخانه می‌توان انجام داد می‌گوید؛

توجه به شخصیت و جایگاه هر فرد در خانواده تأثیر بسزایی در پیشگیری از افسردگی دارد

اسلامشهر (پانا) - این روزها که «کرونا» باعث شده اعضای خانواده بیشتر کنار هم باشند و در ایام تعطیلی عید نیز بهترین فرصت برای انسجام خانواده و کودکان کنار هم فراهم شده، می‌توان کارهایی انجام داد که افراد را به روزمرگی و افسردگی و بی حوصلگی نکشاند. کسی تصورش را نمی‌کرد یک ویروس باعث نزدیکی اعضای خانواده به هم شود، اما هر شری ابعاد خیر هم دارد و شاید بودن خانواده کنار هم، یکی از همین ابعاد خیر کرونا ویروس باشد. یک مشاور خانواده و امور تحصیلی شهرستان اسلامشهر راهکارهای غلبه بر افسردگی ناشی از حضور درخانه و در شرایط فعلی کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به شخصیت و جایگاه هر فرد در خانواده تأثیر بسزایی در پیشگیری از افسردگی دارد

احمد فارسی، مشاور خانواده و امور تحصیلی در شهرستان اسلامشهر در گفتگو با پانا اظهار کرد: برای غلبه بر افسردگی و استرس در زمان خانه‌نشینی، باید موانع ذهنی را شناسایی و در جهت رفع سریع آن اقداماتی را پیش بینی کرد.

او در ادامه عنوان کرد: در این راستا برگزاری بازی‌های شاد، مسابقات جذاب، اجرای تست‌های هوش و استعداد، مطالعه کتب جذاب، استفاده بهینه از فضای مجازی، تماشای برنامه‌های تلویزیونی و اجرای حرکات ورزشی را به‌عنوان نمونه در کنار صدها کار ابتکاری دیگر می توان پیشنهاد داد.

این مشاور خانواده و امور تحصیلی خاطرنشان کرد: بازی‌های دو یا سه نفره از جمله بازی قدیمی منچ، شطرنج، بازی‌های رایانه ای مثبت، تماشای فیلم‌های مثبت با تحلیل فیلم و اهدای جایزه به بهترین تحلیل، آموزش طبخ غذا و کیک در خانواده توسط افراد بزرگتر و مسن، برگزاری امتحان به وسیله سایر افراد و اهدای هدیه بخشی از فعالیت‌های سکونت در خانه در این دوره می‌تواند باشد.

فارسی تصریح کرد: همچنین می‌توان اتاق شخصی خود را با چیدمان جدید مرتب کنیم، کودکان با وسایل موجود در خانه، کاردستی‌های زیبا درست کرده و از والدین هدیه بگیرند. نوشتن خاطرات گذشته و شرایط حال نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

او تاکید کرد: در تمامی موارد مذکور می‌بایست حقوق افراد به صورت مساوی مورد توجه قرار بگیرد، زیرا توجه به شخصیت و جایگاه هر فرد در خانواده و جامعه، تأثیر بسزایی در پیشگیری از افسردگی دارد.

گفتگو: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار