قرنطینه خوداختیاری، بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس

لرستان (پانا)- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت قرنطینه خوداختیاری یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
قرنطینه خوداختیاری، بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علی‌اکبر یاراحمدی عنوان کرد: تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، کاهش ساعت اداری کارکنان و دورکاری آنان یکی از تصمیمات خوب در راستای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس بوده است.

او با بیان اینکه قرنطینه خوداختیاری یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است، تصریح کرد: مردم در این پویش همکاری لازم را داشته و خود را قرنطینه اختیاری کنند و به‌جز موارد ضروری از منازلشان خارج نشوند و خرید مایحتاج خود را هفتگی تامین کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه در خانواده فردی علائم خفیف سرماخوردگی را دارد او را جدا کرده و وسایل فردی و بهداشتی‌اش را از دیگر اعضای خانواده جداسازی کنند و مراقبت‌های اصولی انجام شود تا بهبود یابد.

او اضافه کرد: برای گندزدایی راه‌های خیلی ارزان در دسترس مردم است و آنها می‌توانند وایتکس را به نسبت یک به ۹ با آب رقیق کرده و سطوح را ضدعفونی کنند.

یاراحمدی بیان کرد: همچنین افرادی که خارج از منزل فعالیت دارند، هنگامی که به خانه مراجعه می‌کنند لباس‌های خود را جلوی آفتاب قرار دهند تا ویروس با گرما از بین برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار