ثبت بیش از ۲۶ هزار واقعه تولد در لرستان

خرم‌آباد (پانا) - مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ هزار و ۳۰۱ واقعه تولد در این استان به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از ۲۶ هزار واقعه تولد در لرستان

مصطفی امانی‌پور روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۳ هزار ۸۲۲ نفر معادل ۵۲.۵ درصد پسر و ۱۲ هزار و ۴۷۹ نفرمعادل ۴۷.۵درصد دختر بوده‌اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۱ پسر ۱۰۰دختر متولد شده و میانگین سن مادران ۲۹ سال و سن پدران ۳۴سال بوده است.

وی افزود: از تعداد کل ولادت‌ها تقریبا ۱۶هزار و۶۷۲ مورد معادل۶۳.۴درصد جامعه شهری و ۹ هزار ۶۲۹مورد معادل ۳۶.۶ درصد جامعه روستایی بوده است و طی ۱۱ماهه امسال به طور متوسط درهر شبانه روز ۷۸ و هر ساعت سه نوزاد متولد شده و ۴۴۸مورد از ولادت‌ها دوقلوزایی و ۱۵مورد سه قلوزایی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تقریبا هشت هزار و ۴۶۲ واقع فوت به ثبت رسیده و از کل فوت‌های ثبت شده تقریبا چهار هزار و ۹۵۴نفر معادل ۵۸.۵ درصد مرد و سه هزار ۵۰۸نفر معادل ۴۱.۵درصد زن بوده‌اند.

وی بیان کرد: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده, شش هزار ۳۱ موردمعادل ۷۱.۳ درصد مربوط به جامعه شهری و دو هزار ۴۳۱مورد معادل ۲۸.۷ روستایی بوده و به طور متوسط هر شبانه روز ۲۵ واقع فوت به ثبت رسیده است.

امانی پور گفت: در این مدت بیماری‌های قلبی عروقی با۳ هزارو ۹۸ واقعه معادل ۳۶.۶درصد بیشترین عامل مرگ و میردر استان بوده است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های مربوط به کهولت سن با هزار و ۱۲۷واقعه (۳.۳درصد) سرطان و سایر بیماری‌ها با ۹۴۳مورد ( ۱۱.۱ درصد) و حوادث غیر عمدی ۸۲۴مورد (۹.۷درصد) به ترتیب بیشترین عامل مرگ و میر در استان لرستان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان امسال ۱۴ هزارو ۱۶۵مورد ثبت ازدواج در استان انجام شده است، ادامه داد: در هر شبانه روز۴۲ در استان مورد ازدواج به ثبت رسیده و میانگین سن ازدواج. بار اول برای مردان ۲۷.۷سال و زنان ۲۲.۹سال بوده است.

‌امانی پور با اشاره به فراوانی نام‌ها در ۱۱ماهه امسال افزود: فراوانی نام پسران حسین با ۵۲۵مورد، امیر علی ۳۸۸، آراد ۳۴۳مورد، سامیار ۳۱۱مورد و علی ۳۰۷مورد برای پسران ثبت شده است و همچنین بیشترین فراوانی برای دختران فاطمه با ۴۷۱مورد،آوا ۳۶۶مورد، هانا ۲۶۷مورد، زهرا ۲۳۶ و باران ۲۳۰ مورد به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار