تشریح برنامه های آموزش مجازی منطقه ۱۱

گراوند: ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است

تهران(پانا)-قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط مختلف را از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
گراوند: ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است

قدرت اله گراوند،مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، در گفتگو با پانا گفت: با شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ها بلافاصله اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در سطح منطقه صورت گرفت. اقداماتی شامل ضدعفونی کردن همه مدارس و ادارات، توزیع پوستر نحوه شستشوی صحیح دست ها در مدارس، توزیع مایع شستشوی دست به مدارس کم برخوردار، تشکیل کمپین در خانه بمانیم توسط مراقبین سلامت و شرکت در مسابقات مجازی نقاشی و شعر با مضامین پیام های بهداشتی، تولید محتوای آموزشی راه های پیشگیری و کنترل بیماری کرونا توسط مراقبین سلامت انجام شده است.

گراوند در خصوص روند فعالیت های آموزشی منطقه گفت: با توجه به استمرار تعطیلی مدارس و ضرورت تداوم جریان آموزش به صورت مجازی، ضمن ابلاغ به مدیران مدارس در خصوص ایجاد فضای مناسب آموزش برای دانش آموزان در فضای مجازی، شورای مدرسه به صورت مجازی در همه مدارس برگزار شد. علیرغم تعطیلی مدارس، مدیران و کادر آموزشی و تربیتی و همه معلمان که در خط مقدم آموزش و پرورش هستند، اقدامات مهمی در خصوص ادامه روند تعلیم و تربیت دانش آموزان انجام دادند.

گراوند گفت: در مقطع متوسطه اقداماتی از قبیل ایجاد کانال در فضای مجازی، برگزاری آزمون های مجازی و آنلاین، تولید محتوای الکترونیکی، ارائه جزوات و سؤالات درسی از طریق فضای مجازی و ترغیب دانش آموزان به استفاده از برنامه های درسی شبکه آموزش صورت گرفته است.

وی افزود: دروس ابتدایی پایه و اساس آموزش های دانش آموزان است، از این رو علاوه بر برنامه های آموزشی رسانه ملی، با همت و تلاش معلمان اقدامات مطلوبی در مقطع ابتدایی صورت گرفته است. در این مقطع توسط سرگروه های آموزشی، کانال تبادل اطلاعات منطقه ای برای معلمان ایجاد شده است. در این کانال محتوای آموزشی مناسب تدریس برای هر درس مطابق بودجه بندی و سرفصل دروس، پیشنهادات و فعالیت های برگزیده معلمان منطقه با هدف تشویق معلمان، محتوای فرهنگی و تربیتی توسط معاونین پرورشی مدارس، محتوای آموزشی ورز شی و بازی در منزل ارسال می شود. برای پیگیری بهتر امور، معلمان هرکلاس ساعت آموزش روزانه را روز قبل در کانال اختصاصی کلاسی قرار می دهند و به صورت فیلم کوتاه، ارسال املای صوتی، قصه گویی و شعر و ارسال کاربرگ به آموزش دروس می پردازند و دانش آموزان با ارسال تکالیف خود در قالب کنفرانس و تکمیل کاربرگ ها، توسط معلمان رصد و ارزیابی می شوند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 گفت: در حوزه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی، ضمن ارسال پیام های مشاوره ای در گروه ها و کانال های مجازی، به منظور ایجاد نشاط و انرژی در بین خانواده ها در این ایام، از طریق کانال های مجازی، مسابقات و بازی های ورزشی و سرگرمی های شاد و چالش های مناسب برای حفظ روحیه و سلامت دانش آموزان در حال برگزاری است. همچنین محتوای مجازی با موضوعات فرهنگی و دینی از قبیل ترغیب و تشویق به مطالعه کتاب، مطالب و محتوا با مضامین مهدویت،آشنایی با دعای هفتم صحیفه سجادیه،مطالب و محتوای قرآنی،مسابقات مجازی قرآنی در کانا ل های مجازی منطقه ارسال شده است و با توجه به شرایط پیش رو برنامه ها و مسابقات مختلف مجازی در حوزه فعالیت های پرورشی در نظر گرفته شده است.

گراوند در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان عزیز به ویژه پزشکان، پرستاران و پرسنل مراکز درمانی که در این ایام در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند گفت: پیشاپیش سال نو را تبریک عرض می کنم. امیدوارم از این شرایط پیش آمده که آزمایش الهی است با سربلندی عبور کنیم و عید امسال را بعد از شکست کرونا و با بازگشت پرشور دانش آموزان در مدارس جشن بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار