رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

تحرک، تفکر و مطالعه، راهکارهایی برای در خانه ماندن

بیرجند (پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عنوان کرد اعضای خانواده زمانی‌که در خانه هستند می بایست بازی هایی را که متناسب با شرایط است، انجام دهند تا هم سلامت جسم خود را تامین کنند و هم بهداشت روان آنها سطح مطلوبی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تحرک، تفکر و مطالعه، راهکارهایی برای در خانه ماندن

محمدرضا عارف‌زاده، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت و گو با پانا با اشاره به تعطیلی مدارس و فرصت در خانه ماندن افراد برای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس گفت: یکی از راه هایی که می‌توان به وسیله آن از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد، تحرک و ورزش است.

عارف‌زاده ادامه داد: برای مقابله و پیشگیری از کرونا و نیز تقویت سیستم ایمنی بدن باید از ورزش و تحرک بهره گرفت که در این فرصت، باید اقدامات متناسب با شرایط صورت گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی همچنین گفت: اعضای خانواده زمانی‌که در خانه هستند می‌بایست بازی‌هایی را که متناسب با شرایط است، انجام دهند تا هم سلامت جسم خود را تامین کنند و هم بهداشت روان آنها سطح مطلوبی داشته باشد.

او افزود: سرپرستان خانوار در این امر نقش مهمی را ایفا می کنند. زیرا باید برای خود، همسر و فرزندانشان سرگرمی‌هایی را متناسب با علایق و سلیقه افراد در نظر بگیرند.

عارف‌زاده یکی دیگر از اقدامات متناسب با شرایط در خانه ماندن را مطالعه دانست و گفت: طبق اخبار، افراد و دانش‌آموزان می‌توانند با بازدید از سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کتاب‌های بارگذاری شده در این سایت استفاده کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، گفت و گوی اعضای خانواده با یکدیگر را از جمله راهکارهای مناسب برای گذراندن زمان برشمرد و در ادامه توصیه کرد: یکی از اقدامات دیگر، افزایش تعداد وعده‌های غذایی در عین کاهش حجم خوراک در هر وعده است که این گفت و گو باعث ارتباط بهتر افراد با یکدیگر می شود.

او در پایان گفت: یادگیری و یاددهی نکات بهداشتی از جمله شست و شوی دست‌ها با استفاده از سرگرمی و بازی، می‌تواند راهکار مناسب دیگری باشد تا در شرایط در خانه ماندن، افراد احساس بی‌حوصلگی و افسردگی نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار