ممنوعیت بازدید از سدهای آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از ممنوعیت بازدید از سدهای استان جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت بازدید از سدهای آذربایجان غربی

اتابک جعفری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ایام نوروز پذیرای بازدیدکنندگان زیادی از فضاهای تفریحی سدهای استان نخواهد بود.

او ادامه داد: ۱۴ سد در استان وجود دارد که همه ساله مورد استقبال مسافران قرار می گرفت. اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت جلوگیری از تجمع افراد، امسال حضور میهمانان اطراف سدهای استان ممنوع است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تداوم رهاسازی آب از چهار سد استان به سمت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون از سدهای مخزنی شهید کاظمی بوکان، شهرچای، مهاباد و زولا به سوی دریاچه ارومیه رهاسازی آب صورت می گیرد که از سدهای شهید کاظمی بوکان به میزان ۵/۱۹۴ میلیون متر مکعب بیشترین حجم رها سازی می سود.

جعفری افزود: از سدهای شهرچای ۳۰، مهاباد ۴۰ و سد زولا ۶ میلیون متر مکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی رها سازی در حال انجام است

نوروز سال گذشته بیش از 100 هزار نفر از مسافران نوروزی امسال از پنج سد بزرگ استان بازدید کردند که سد مهاباد با ۷۲ هزار نفر بازدید کننده بیشترین تعداد بازدیدها را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار