نخستین مدرسه مجازی کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و در راستای آموزش مجازی دانش آموزان نخستین مدرسه مجازی کشور در دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان شماره یک آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مدرسه مجازی کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: علی رغم تمام محدودیت ها و مشکلات در زمینه زیرساخت ها، نیروی انسانی و منابع مالی، مدرسه مجازی راه اندازی شد تا دانش آموزان در ایام تعطیلات اضطراری از آموزش های مجازی استفاده کنند و از تحصیل عقب نمانند و مطابق با سرفصل های آموزشی به جلو پیش روند.

وی افزود: در همین راستا محتواهایی آماده شد و در بستر فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد که امید داریم مورد استفاده قرار گیرد، البته این آموزش مجازی هیچگاه جای حضور معلم را در سر کلاس درس نخواهد گرفت و نقش و حضور معلم را نمی توان کتمان کرد اما با توجه شرایط پیش آمده این آموزش های مجازی می تواند تا حدی اثرگذار و مفید باشد.

خدابنده تصریح کرد: بحث مدرسه مجازی و آموزش از طریق بسترهای فضای مجازی می تواند یک فرصت باشد و اگر این آموزش ها را جدی بگیریم می تواند برخی مشکلات کمبود نیروی انسانی و منابع مالی را در آینده به حداقل برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: پخش سراسری دروس از شبکه های آموزش و چهار سیمای جمهوری اسلامی نیز کماکان ادامه دارد و آن برنامه ها نیز فرصت بسیار خوبی است تا دانش آموزان در این ایام از آن بهره برند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تدریس درس فیزیک جهت پخش از شبکه های سراسری کشور به آموزش و پرورش استان خراسان رضوی سپرده شده و تلاش می کنیم در این زمینه از بهترین دبیران فیزیک استان استفاده نماییم.

خدابنده در پایان گفت: خانواده ها و دانش آموزان از فرصت برنامه های آموزشی نهایت بهره را ببرند و قطعا پس از بازگشایی مدارس دوره های رفع اشکال را خواهیم داشت و خانواده ها دغدغه عقب ماندگی درسی فرزندان خود را نداشته باشند.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم محمد مهدی مومنی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استقرار و راه اندازی آموزش مجازی آنلاین و آفلاین به صورت متمرکز استانی انجام شد و با توجه به اینکه دانش آموزان برخی مدارس مانند مدارس مناطق محروم، حاشیه شهر و عشایری ممکن است تحت پوشش این آموزش ها قرار نگرفته باشند مدرسه مجازی را راه اندازی نمودیم.

وی افزود: از سوم اسفندماه با بهره گیری از بهترین دبیران سمپاد مشهد محتواهایی به صورت موضوعی و استفاده از فضای چند رسانه ای در استودیو مدرسه مجازی واقع در دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان شماره یک آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد جهت استفاده دانش آموزان استان تدوین و ضبط گردید.

مومنی تصریح کرد: در کنار راه اندازی مدرسه مجازی، کلینیک آموزشی رفع اشکال درسی بصورت تلفنی ارائه خواهد شد و دبیران ما اشکالات درسی دانش آموزان را برطرف خواهند نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار