ساخت سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن هوا و بیمارستان

اصفهان (پانا) - با روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا، محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای ضدعفونی و یونیزه کردن هوا و محیط بیمارستان‌ها شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت سیستم یونیزه کننده هوا به منظور ضدعفونی کردن هوا و بیمارستان

به گزارش دانشگاه کاشان، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با یونیزه کردن هوا، باعث ضدعفونی کردن محیط می شود.
مسعود همدانیان با اشاره به اینکه خاصیت اکسیدکنندگی هوای یونیزه باعث میکروب زدایی، گندزدایی و ضدعفونی شدن محیط می شود، اظهار کرد: ضد عفونی کنندگی و گندزدایی با هوای یونیزه به علت ماهیت گازی شکل آن می‌تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند.
وی خاطر نشان کرد: اکسیژن فعال می‌تواند با قابلیت اکسید کردن و پخش در فضا و همچنین خاصیت میکروب‌زدایی و گندزدایی به ضدعفونی کردن محیط بپردازد و مانع باقی ماندن کرونا این مهمان ناخوانده بر روی سطح، اشیا و فضاهای سرپوشیده پرتردد شود.
وی توان مصرفی دستگاه را ۳۰۰ وات عنوان کرد و افزود: این دستگاه با میزان تولید اکسیژن فعال 0 تا ۱۰ گرم در ساعت، دارای سیستم دمنده با امکان تنظیم دبی خروجی، سیستم کنترل میزان تولید اکسیژن فعال، نشانگر دیجیتال پارامترهای دستگاه و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد است.
رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: حال با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسوولان و دست اندرکاران به پاکسازی محیطی از ویروس، بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.
همدانیان با بیان اینکه در کشور این ویروس فراگیر شده و به سرعت در حال گسترش است، راهکارهای علمی می تواند ثمربخش باشد و تاحدود زیادی به سلامت مردم جهان و کشورمان کمک نماید، اظهار کرد: پاکسازی کامل و دقیق محیط های عمومی همانند مترو و اتوبوس ها، میکروب زدایی اتاق‌های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط‌هایی همانند تالارها و سالن‌های همایش‌ها و سینماها، گندزدایی محیط‌های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاکسازی و تصفیه هوای مکان های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط‌های ورزشی و سالن های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و دولتی و ..... می تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راهکار تمامی این موارد نیز از طریق این چنین دستگاههایی قابل اجرا خواهد بود.
محققان ساخت این دستگاه آقایان رضا محصل، حامد بنانی فرد، اکبر تکری و سید علیرضا موسوی، مهدی اعتمادی و حامد شادانفر در شرکت پنتا پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مستقر هستند که این شرکت می تواند بسته به نیاز، با قرار دادن دستگاهی متناسب با هر ساختمان یا دانشکده و... کل محیط ساختمان را ضد عفونی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار