سردار نادر ادیبی: این روزها فرصت ایجاد تغییر در سبک زندگی و مدل‌های ارتباطی ماست

دانش‌آموزان روزهای خانه‌ماندن را به فرصتی برای بازآموزی سبک زندگی ایرانی - اسلامی تبدیل کنند

تهران (پانا) _ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به همه دانش‌آموزان توصیه کرد روزهای خانه‌ماندن را به فرصتی برای بازآموزی سبک زندگی ایرانی - اسلامی تبدیل کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سردار نادر ادیبی: این روزها فرصت ایجاد تغییر در سبک زندگی و مدل‌های ارتباطی ماست

سفرهای راهیان نور یکی از برنامه‌های منظم و اثربخش سال‌های اخیر است که در ایام تعطیلات نوروز پرشورتر از همیشه در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و دیگر بخش‌ها برگزار می‌شود. راهیانِ این سفرها، در برخی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور به دیدار شهدا می‌روند و روزهایی را در حال و هوای جبهه و جنگ می‌گذرانند و از نزدیک با فرهنگ و سبک زندگی جهاد و شهادت آشنا می‌شوند.

این روزها که بحران اپیدمی باعث لغو همه سفرهای نوروزی از جمله سفرهای راهیان نور شده است، خانه‌نشینی و برنامه‌ریزی یک سفر معنوی برای همه می‌تواند فرصتی برای بازنگری در اندیشه و عمل باشد.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگو با پانا به سابقه حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: «اردوهای دانش‌آموزی از بهترین سفرهای راهیان نور است که برای بچه‌های شرکت‌کننده هم سیاحت و تفریح است و هم سفری آموزنده و معنوی. نوجوانان و جوانان دانش‌آموز بعد از سفر کوتاهشان به مناطق عملیاتی، دستخوش تحولات مثبتی می‌شوند که این تغییرات به وضوح در رفتارشان دیده می‌شود.»

اردوهای راهیان نور در سال 99 با شتاب بیشتری انجام خواهد شد

او درباره برنامه ستاد راهیان نور در ادامه اردوها بعد از رفع بحران اپیدمی کرونا گفت: «این سفرها سال 99 با شتاب بیشتری انجام خواهد شد و همیشه استقبال خود مردم انگیزه‌بخش ما در برنامه‌ریزی این سفرهاست.»

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه از همه دانش‌آموزان خواست حضور در خانه را به فرصتی ویژه تبدیل کنند و گفت: «در وضعیت فعلی که اپیدمی جامعه را درگیر کرده و سفرها متوقف شده است، سبک زندگی و مدل‌های ارتباطی ما باید در بعضی بخش‌ها تقویت شود و تغییر کند. محبت بین اعضای خانواده، که مورد تاکید شهدا و منشاء رشد شخصیت افراد است، باید بیش از همیشه کانون خانواده را گرم کند.»

او ادامه داد: «بحران اخیر که باعث درخانه‌ماندن اعضای خانواده شده، فرصت مناسبی است که اعضای خانواده این ساعات خوبِ باهم بودن و درکنار هم بودن را درجهت تقویت پیوندهای عاطفی استفاده کنند. بچه‌ها هم باید سعی کنند ارتباطی عمیق‌تر با والدین و خواهران و برادران خود برقرار کنند.»

سردار ادیبی در پایان به همه دانش‌آموزان توصیه کرد از فضای مجازی در جهت رشد و تربیت استفاده کنند و گفت: «این روزها فرصت بازآموزی سبک زندگی ایرانی اسلامی ماست اگر تا امروز عواملی مثل فضای مجازی بین اعضای فاصله انداخته است، می‌توانیم کنار خانواده بمانیم و از همین فضای مجازی برای یادگیری استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار