فرماندار قرچک :مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی اطمینان نکنند

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک در مورد انتشار شایعات مرتبط با بیماری کرونا ویروس در فضای مجازی و مجامع عمومی هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار قرچک :مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی اطمینان نکنند

بهمن خطیبی فرماندار قرچک در این رابطه گفت: متأسفانه افرادی با نیات مختلف غیرعلمی و فقط بنا بر شنیده‌ها، به شایعات دامن ‌می‌زنند و اظهاراتی را بیان می‌کنند که منبع رسمی ندارند که باید به‌شدت با آن‌ها برخورد شود.

او در ادامه افزود: در شرایط کنونی که کشور درگیر بیماری کرونا است و مردم نیاز به آرامش روانی دارند تا بتوانند در مقابل این بیماری منحوس، خودمراقبتی کنند، در صورت مشاهده هرگونه شایعه‌پراکنی، با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند و خبرهای دروغ به مردم می‌دهند، برخورد قاطع قضایی می‌شود.

فرماندار قرچک اضافه کرد: خوشبختانه رسانه‌های مختلف شهرستان در فضای مجازی، سایت‌ها و رسانه‌های مکتوب، همکاری و همراهی خوبی داشته‌اند و با انتشار مطالب آموزشی و ارائه نکات مهم بهداشتی و روانی، به ارتقای ایمنی مردم در قبال این بیماری کمک شایانی کرده‌اند.

او بیان کرد: رسانه‌ها و مردم نباید در دام شایعات بیفتند و اخبار و نکات مهم را فقط با تأیید مراجع رسمی از قبیل شبکه بهداشت و نهادهای ذی‌ربط دریافت و منتشر کنند.

خطیبی تصریح کرد: به‌طور حتم، آرامش روانی مردم بسیار مهم است و درعین‌حال، ضروری است مردم موارد بهداشت فردی و عمومی را بیش‌ازپیش رعایت کنند و توصیه‌های وزارت بهداشت و رسانه‌های معتبر را به‌صورت جدی مدنظر قرار دهند.

او یادآور شد: این برهه از زمان می‌تواند با رعایت نکات مورد تأکید مسئولان امر و همدلی و همراهی عموم مردم، با کم‌ترین آمار مبتلا شدن به کرونا و همچنین تلفات ناشی از آن، به‌زودی تمام شود و اوضاع به روال عادی بازگردد.

خبرنگار: امیر علی ثنایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار