برگزاری نخستین دوره آموزش مجازی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت نخستین دوره آموزشی آمادگی در برابر شیوع ویروس کرونا ویژه ۲۳۵ نفر از جوانان این استان به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین دوره آموزش مجازی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی هلال احمر آذربایجان غربی، سعید رهبر سوره عنوان کرد: این دوره آموزشی با رویکرد امدادرسانی و غربالگری به همت معاونت آموزش و پژوهش و با همکاری معاونت امور جوانان هلال احمر استان به صورت غیر حضوری برگزار شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره اظهار کرد: شناخت علائم، راه‌های پیشگیری، شناخت افراد پر خطر، محافظت فردی، استفاده از تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی، ایزولاسیون، اقدامات ایمنی در پایگاه‌ها و طریقه کار با تب سنج حرارتی (لیزری) از فصول آموزشی این دوره بود.

وی بیان کرد: آزمون‌ پایان دوره این آموزش‌ها نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آنلاین برگزار شد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

یک‌هزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار