سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد:

شناسایی کلونی‌های کرونا در گلستان

نقطه عطف شکست کرونا رقم خورد

گرگان (پانا) - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان گفت کانون های پرخطر در گلستان از طریق جی پی اس شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی کلونی‌های کرونا در گلستان

محمدجواد کبیر؛ شامگاه جمعه در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون اظهار کرد: به واسطه همراهی‌های مردم خوشبختانه جمعه اولین شبی است که شرایط بستری نسبت به روزهای قبل بهتر شده و کاهش ۲۰۰ نفری بار بستری را شاهد بودیم.

او با بیان این که تعداد بستری‌ها از هزار و ۶۴ نفر به ۸۸۸ نفر رسیده است، افزود: اگر چنانچه همراهی مردم بیشتر شود؛ وضعیت استان بهتر هم خواهد شد و می‌توان گفت که امشب نقطه عطفی در شکست کرونا است.

کبیر توضیح داد: در نظام مراقبت استان به این نتیجه رسیدیم که کانون‌های پرخطر را شناسایی کنیم. با استفاده از سامانه پرونده الکترونیک سلامت (ناب) در سطح گلستان، افرادی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند (افراد سالم، افراد بیمار و افرادی که ترخیص یا فوت شدند) شناسایی و برنامه‌ای طراحی شده که به خانواده‌های این افراد مراجعه کنیم.

او همچنین بیان کرد: از طریق سیستم جی پی اس کلونی‌هایی کرونا، گرگان (پنج نقطه)، کردکوی، علی آباد کتول، بندرگز و گنبدکاووس شناسایی و از طریق هماهنگی با نیروی بسیج آموزش‌ها و تماس با خانواده‌های این افراد، آموزش‌های لازم ارائه شده و یا در حال انجام است.

کبیر اضافه کرد: خوشبختانه برنامه‌هایی خوبی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه با کمک همکاران مرکز بهداشت شهرستان‌ها و حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه طراحی شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان تصریح کرد: در ۷۲ ساعته گذشته اقدامات خوبی انجام شده و یک سایتی طراحی کردیم که افرادی که داوطلب کمک هستند می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

او گفت: همچنین شماره تلفن ۰۱۷۳۱۶۳۶۳ راه اندازی شده تا به هم استانی‌ها در خصوص وضعیت بیمار خود در بیمارستان و یا نوع رفتار در خانواده نسبت به فرد بیمار مشاوره دهد.

کبیر ادامه داد: سایتی هم برای خودارزیابی طراحی شده تا افراد از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی خودداری کنند.

او اضافه کرد: برنامه ریزی شده که مراکز ارائه خدمت در سطح خدمات بهداشتی در شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، کردکوی، گنبدکاووس و غیره عهده دار مسئولیت‌های ارائه خدمات اولیه شوند تا بار بستری بیمارستان‌ها کاهش یابد.

کبیر گفت: همچنین با هماهنگی استاندار و همراهی سپاه شرایطی فراهم شده تا از ظرفیت خدمات درمانی سپاه هم استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار