معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

توزیع ۱۵هزار لیتر محلول و ژل شستشوی دست در داروخانه‌های منتخب استان بوشهر

بوشهر(پانا)_معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵هزار لیتر محلول و ژل شستشوی دست به‌صورت گسترده در داروخانه‌های منتخب استان بوشهر توزیع‌شده است .

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۵هزار لیتر محلول و ژل شستشوی دست در داروخانه‌های منتخب استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر : دکتر یحیی رضایی بیان کرد : شش هزار لیتر الکل ۷۰ درصد نیز بین داروخانه‌های منتخب استان توزیع‌شده است تا به‌تدریج در اختیار مردم قرار گیرد.
وی تصریح کرد: حدود ده هزار ماسک تولیدی استان بوشهر نیز که با مجوز معاونت غذا و داروی استان بوشهر تولیدشده بود بین داروخانه‌های منتخب استان توزیع شد.
دکتر رضایی با تأکید بر اینکه روزانه بین ده تا ۱۲هزار ماسک به‌وسیله فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تولید و در اختیار داروخانه‌های استان قرار می‌گیرد اضافه کرد: برای تأمین ماسک موردنیاز استان مجوزهای لازم به اداره کل فنی و حرفه‌ای داده‌شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، اداره کل فنی و حرفه‌ای ماسک موردنیاز را روزانه بر اساس رعایت مسائل بهداشتی تهیه و برای استفاده مردم در اختیار داروخانه‌های منتخب استان قرار می‌دهد.
وی بیان کرد: تعدادی از گروه‌های جهادی و خیرین درخواست ساخت ماسک داشته‌اند که زیر نظر کارشناس معاونت غذا و دارو استان بوشهر اقدام کرده‌اند که به‌زودی برای مصرف مردم در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و آن دسته‌ای که قصد تولید ماسک دارند باید زیر نظر معاونت غذا و دارو یا اداره کل فنی و حرفه‌ای اقدام به این کار بکنند.
این مقام مسئول بابیان اینکه تهیه هرگونه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح باید زیر نظر معاونت غذا و دارو صورت گیرد گفت: شرکت‌هایی نیز درخواست ساخت الکل دارند که معاونت غذا و داروی استان در حال بررسی طرح‌های آنان است، درصورتی‌که طرح‌های آنان مورد تأیید این سازمان قرار بگیرد اقدام به تولید می‌کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: مردم در منزل از مواد شوینده عادی استفاده کنند و درصورتی‌که بیرون از خانه به آب دسترسی ندارند از مواد ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار