سمن حامی دانش‌آموزان برای اولین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی شد

شیراز(پانا)_ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس از ثبت NGO انجمن فرهنگیان حامی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار در کشور با هدف حمایت از دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سمن حامی دانش‌آموزان برای اولین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی شد

لیلا نورافشان ادامه داد: در پی احساس نیاز به وجود انجمن مردمی و فعال در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان بر آن شدیم تا به عنوان اولین سمن در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در کشور به یاری فرهنگیان و فرهیختگان ایران زمین پشتابیم.

نورافشان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی و عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده دانش‌آموزان، رصد و وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از دانش‌آموزان را شاهد هستیم اظهار کرد: تمام خدمات این سمن به دانش‌آموزان کاملا رایگان است و این سمن به هیچگونه جناح سیاسی وابسته نیست.

او افزایش دانش و آگاهی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر و اعتیاد به همراه ارتقای توانمندی‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان، ارتقای دانش و توانایی مجریان استان در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی و ساماندهی و یکپارچه‌سازی طرح‌ها فعالیت‌ها و خدمات پیشگیرانه در مدارس استان را از اهداف این سمن برشمرد و افزود: این اهداف از طریق برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، حمایت از تولید و انتشار گسترده محصولات فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تولید و پخش آثار رادیویی و تلویزیونی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل انجمن فرهنگیان حامی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان فارس ادامه داد: اجرای طرح‌های آموزشی پیشگیرانه، مناسب با دوره‌های رشدی کودکان و نوجوانان، استانداردسازی و کیفیت بخشی طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه، آموزش و توانمندسازی والدین و کارکنان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر از راهکارهای سمن حمایت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر است.

نورافشان اظهار کرد: فرهنگیان با همکاری در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و راه‌اندازی گروه‌های مردمی(تحت عنوان نهضت‌های پیشگیری با فرهنگ‌سازی) و تقویت گروه‌های محلی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این سمن را یاری کنند.

به گفته‌ی او هدف والای انجمن حمایت از دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر با استفاده از توانایی‌های فرهنگیان علاقه‌مند در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه این NGO در سیزده شهر استان فارس نمایندگی دارد افزود: فرهنگیان دغدغه‌مند در راستای حمایت از دانش‌آموران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند برای عضویت در این سمن به سایت http://farda-ngo.ir/ مراجعه کنند.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار