مشکلات جدی چشمی در افراد مبتلا به پارکینسون شایع است

تهران (پانا) - به گفته محققان، افراد مبتلا به ف پارکینسون غالبا دارای مشکلات چشمی هستند که می تواند در زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد کرده و خطر زمین خوردن‌شان را افزایش دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات جدی چشمی در افراد مبتلا به پارکینسون شایع است

به‌گزارش مهر، این مطالعه شامل بیش از ۸۴۸ فرد مبتلا به پارکینسون بود که به‌طور میانگین ۷ سال دارای علائم این بیماری بودند و با ۲۵۰ فردی که فاقد این بیماری بودند مقایسه شدند. میانگین سنی هر دو گروه ۷۰ سال بود.

از شرکت‌کنندگان در مورد تاری دید، خشکی چشم، مشکل در درک عمق و مشکلات در هماهنگی با تغییرات سریع در نور سوال پرسیده شد.

در مجموع ۸۲ درصد افراد مبتلا به پارکینسون دارای یک یا چند مشکل چشمی بودند، در حالیکه در گروه دیگر ۴۸ درصد افراد چنین مشکلاتی داشتند.

همچنین ۶۸ درصد افراد مبتلا به پارکینسون عنوان کردند که مشکلات چشمی و قدرت دیدشان با فعالیت‌های روزانه شأن نظیر رانندگی، کار با کامپیوتر، پیاده روی یا مراقبت شخصی اختلال ایجاد کرده است.

دکتر «کارلین بورم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ردبود هلند، در این باره می‌گوید: «مشکلات چشمی انجام فعالیت‌های روزمره را برای افراد مبتلا به پارکیسنون دشوارتر می‌سازد. به‌عنوان مثال ما متوجه شدیم نیمی از شرکت‌کنندگان دارای مشکلاتی در مطالعه بودند و ۳۳ درصد در رانندگی با اتومبیل مشکل داشتند.»

محققان تاکید می‌کنند مبتلایان به پارکینسون که دارای مشکلات چشمی هستند حتماً به متخصص مراجعه نمایند. بیمارانی هم که چنین مشکلی ندارند باید برای تشخیص زودهنگام به‌طور منظم تحت‌نظر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار