نیکوکاران بابل؛ حامیان بی‌دریغ مدافعان سلامت

ساری (پانا) - نیکوکاران بابل از صاحبان فروشگاه و کارگاه‌های تولیدی تا اساتید دانشکده‌ها و صاحبان موسسه‌های مالی در روزهای سخت مبارزه با کروناویروس در کنار پرستاران و پزشکان و کادر درمانی ایستاده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نیکوکاران بابل؛ حامیان بی‌دریغ مدافعان سلامت

برای نخستین بار در یکم اسفند سال جاری بود که با شناسایی دو بیمار مبتلا به کرونا در بابل که به قم سفر داشتند، آغاز شیوع این بیماری در مازندران رقم خورد. دانشکده‌های علوم پزشکی بابل و ساری دو دانشکده متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که مراکز اصلی مبارزه با بیماری کووید 19 محسوب می‌شوند.

روز گذشته مصطفی قاسم‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل و دبیر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بابل هشدار داد که تعداد مبتلایان بدحال و نیازمند حمایت تنفسی در شهرستان بابل رو به افزایش است.

تا آنکه اعلام شد علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل که در حال خدمت‌رسانی به افراد مبتلا به کووید 19 هستند، مرکز نگهداری و مراقبت بیماران تنفسی در دو سالن «مجتمع ورزشی شهدای مخابرات مازندران» با ۱۲۰ تخت بستری قرار است به امر مراقبت بیماران تنفسی بپردازد.

کمبود ماسک، دستکش و لباس‌های ایزوله از مشکلات اصلی بیمارستان‌هایی است که بیماران و افراد مشکوک به این بیماری را پذیرش و نگهداری می‌کنند. خیران شهرستان بابل در این هفته‌ها در خط مقدم اهدای لوازم مورد نیاز پرستاران و پزشکان قرار دارند. از اهدای ظرف عسل و جعبه‌های پرتقال تا دستگاه کمک تنفس مصنوعی پیشرفته، از خشکبار تا ملحفه و روبالشتی.

ستاد مردمی مبارزه با کرونا بابل متشکل از دکتر علی شافی، مهرداد ساروی، صمد میناگر، محمدتقی کرباسی و علی داودی فعالیت خود را چند روزی است که آغاز کرده است و شماره حساب «۰۳۶۰۶۴۳۰۲۹۰۰۵» و شماره کارت «۶٠۳۷۹۹۷۵۹۹٠۹۶۱۸۸» با عنوان «ستاد مردمی مبارزه به کرونا» به نام این افراد در بانک ملی افتتاح و آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل از قول احسان موعودی رییس دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه، خبر از کمک اساتید و کارکنان آن داده است که مبلغ نود و سه میلیون و هشتصدهزار تومان را جمع آوری کردند و ماسک و لباس ایزوله ضد آب تهیه شده را به بیمارستان‌های روحانی و یحیی نژاد بیمارستان کودکان امیرکلا و بیمارستان شهیدبهشتی تحویل دادند.

مرگ سید منوچهر ساداتی، کارمند دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر مصطفی صمدی پزشک خانواده در بابل با خبر تولد نوزادان مادران مشکوک به کروناویروس شنیده می‌شود و غم و شادی را در هم می‌آمیزد. وضعیت فعلی گرچه توان مجموعه‌های درگیر در روند رسیدگی به بیماران و مبارزه با شیوع کروناویروس را در اختیار گرفته است، اما حضور مردم نیکوکار و همراه دوشادوش کادر درمانی، نمادی از هم‌دلی و هم‌یاری در دوران سخت و طاقت‌فرساست.

در کنار تمامی داشته‌ها و نداشته‌های بیمارستانی، خبرهای خوش و ناخوش ترخیص و مرگ، ستاد مردمی مبارزه با کرونا خواسته‌ی اصلی‌اش این است که هر شهروند به مسئولیت شهروندی خود پایبند باشد، توصیه‌های پزشکان را جدی بگیرد و برای حفظ سلامت خود و دیگران و نیز کاهش فشار از پرسنل درمانی کشورم که در خط مقدم مقابله با کرونا در تلاش هستند، از خانه خارج نشود تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار