پیام مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در تقدیر از زحمات معلمان ایثارگر

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با صدور پیامی از زحمات معلمان استان که مسیر تعلیم و تربیت را حتی در زمان تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا ادامه دادند، تقدیر نمود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در تقدیر از زحمات معلمان ایثارگر

متن پیام احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل بدین شرح است:

به نام خدا

تعلیم و تربیت در طول تاریخ بشر، بیش از هر فعالیت اجتماعی دیگر اهمیت داشته است. در بیان اهمیت تعلیم و تربیت کافی است گفته شود که تحقق گوهر آدمی منوط بدان بوده و فعالیت‏هایی که تحت عنوان آموزش و پرورش در مورد انسان اعمال می‏شود، شرط لازم رشد و تکامل است.

مبانی بنیادین سند تحول نظام تربیت جمهوری اسلامی ایران که توسط صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت تدوین و منتشر گردیده است نشان از توجه جدی به امر تعلیم و تربیت دارد.

با توجه به شرایط کنونی و نگرانی‌های ایجاد شده در حوزه تحصیلی و تربیتی، سیاست آموزش و پرورش بر این محور است که آموزش تعطیل نیست.

امروز اگر به خاطر مراقبت از دانش آموزان، مدارس تعطیل شده است اما آموزش ها همچنان جریان دارند و همه فرایندهای آموزشی و پرورشی مطابق قبل از تعطیلات اما به اشکالی دیگر تداوم می یابند.

اگر چه ویروس کرونا تعطیلی ناخواسته و البته طولانی‌مدت مدارس را رقم زد؛ اما این روزها جریان یادگیری در خانه ها با مشارکت والدین و با روش‌های مختلف در حال پیگیری است؛ از پخش زنده تلویزیونی گرفته تا ابتکار معلمان و مدارس برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش فرزندان و آینده سازان فردای کشور عزیزمان ایران.

این بار نیز معلمان استان خوش درخشیدند و نشان دادند که به مانند همیشه و در همه عرصه‌ها در خط مقدم بوده اند و اکنون نیز در خط مقدم ارائه آموزش‌های درسی و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در بستر فضای مجازی ایفای نقش می کنند.

مدارس و معلمان استان این روزها با ابتکار خود از روش‌های گوناگون از جمله حضور در فضاهای مجازی، تولید محتوا و فیلم های آموزشی برای دروس مختلف و انتشار آن در فضاهای ایجاد شده جهت بهره گیری دانش آموزان استفاده می‌کنند تا جریان یادگیری دانش‌آموزان دچار خلل نشود.

در جبهه دیگر، روسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی و همچنین مدیران مدارس استان نیز با پشتیبانی و ایجاد ظرفیت های لازم در فضاهای مختلف این امکان را برای معلمان ایجاد کرده اند تا دوباره جلوه های عشق، ایثار و فداکاری خود را در عرصه های علم و دانش تجلی دهند.

اینجانب بدینوسیله ضمن تشکر از کار حماسی کادر پزشکی کشور که در سنگر سلامت کشور ایفای نقش می کنند؛ از زحمات کلیه معلمان، مدیران و تمامی عزیزانی که در این مدت و در روزهای آینده دست به دست هم می دهند تا سنگر تعلیم و تربیت کشور و استان مسیر خود را در راه تعالی و رشد دانش آموزان ادامه دهد تقدیر و تشکر فراوان می کنم و از خداوند منان آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی ایثارگران چه در حوزه آموزش و پرورش و چه در حوزه های دیگر دارم و امیدوارم سال 99 سالی پر از خیر و برکت، سلامتی و تندرستی برای ملت بزرگ ایران باشد.

رجاء واثق دارم آموزش و پرورش به عنوان نهاد وظیفه شناس و مولد سرمایه اجتماعی و با توجه به این مهم که اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است هر چه بیشتر در کنار خانواده های ایرانی و فرزندان آنها قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار