وزیر بهداشت: با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان‌ها کاهش یافت

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح بسی ملی مقابله با کرونا در کشور، گفت این طرح ابتدا در 4 استان کشور کشور اجرا شد و نتایج بسیار مطلوبی گرفتیم و مقرر شد که بعد از چندین روز در صورت نتیجه بخش بودن طرح، آن را در کل کشور اجرا کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان‌ها کاهش یافت

به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در گیلان و قم و سایر استانهایی که اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز شده، موج ورود نسبت به خروج در بیمارستان‌ها، منفی شده و کاهش یافته است و در این استانها به نقطه ای رسیده‌ایم که دیگر شاهد امواج طوفانی مراجعه بیماران نیستیم و همکاران ما در دو سه روز اخیر به نقطه آرامش نسبی رسیده اند.

وی گفت: در دو روز گذشته حدود 3 و نیم میلیون نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا در این استانها، ارزیابی شده اند که از بین این افراد، 1200 نفر را شناسایی کردیم که باید تحت مراقبت قرار گیرند و در بین آنها، فقط 270 نفر بستری شدند و حدود 2700 نفر از افرادی که با بیماران مبتلا به کووید19 در ارتباط بودند، شناسایی شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز با استانداران نشست ویدیو کنفرانسی داشتیم چون تمام تلاش ما این است که نشست های فیزیکی را محدود و سعی کنیم که از راه دور و از طریق ویدیوکنفرانس با همکاران خودمان و استانداران در ارتباط باشیم. در این نشست ابعاد طرح بسیج ملی مقابله با کرونا برای آنها تشریح شد و هر روز معاون بهداشت وزارت بهداشت به عنوان مدیر اجرایی این طرح، اخبار آن و همچنین پیشرفت کار در استانها را به اطلاع مردم می رساند.

نمکی بیان کرد: تقاضا دارم که صدا و سیما به ویژه در مراکز استانها کاملا با طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همراهی کنند و در ارائه اخبار، ترویج و ترغیب مردم به مشارکت در سامانه salamat.gov.ir، بیماریابی و آموزش های مورد نیاز مردم کمک کنند.

وی افزود: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بسیج، سازمان های مردم نهاد، نظام پرستاری و نظام پزشکی و سایر ارگانها در کشور آغاز شد و هدف ما این است که با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت، ارتباط تنگاتنگی را با خانواده ها برای بیماریابی داشته باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: وقتی با 12 نفر از کارشناسان ارشد اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را مطرح کردیم، به شدت مورد استقبال آنها قرار گرفت و اعلام کردند که اگر این طرح در ایران اجرا شود به عنوان الگویی بسیار موفق می تواند در سایر کشورها نیز ارائه شود و آنها نیز مانند ما معتقد بودند که اگر بتوانیم بیماران را در مراحل ابتدایی تشخیص دهیم، از چرخش آنها در جامعه پیشگیری کنیم و افرادی که در روزهای گذشته با آنها در تماس بوده اند را شناسایی و ایزوله کرده و آموزش های لازم را به این افراد ارائه دهیم، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرده ایم.

نمکی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا به دنبال این هستیم که سرعت تشخیص را برای افراد دارای علائم بیماری، افزایش دهیم و خوشبختانه تعداد آزمایشگاه های کشور از 3 به 50 آزمایشگاه در این هفته رسیده و در هفته آینده، تعداد آزمایشگاه ها در کشور به 70 می رسد و بخش خصوصی مورد وثوق نیز به عنوان آزمایشگاه های مرجع، به ما کمک خواهند کرد تا سرعت تشخیص بیماری افزایش پیدا کند و افراد مبتلا را در اولین مراحل، ایزوله کرده و از آلودگی سایر افراد، جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بر خلاف روزهای اول که هجمه سنگین مردم به دلیل ترس از کرونا، باعث شد افراد آلوده و مشکوک را در بیمارستانها در کنار همدیگر بستری کنیم اما در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، کاملا افراد مشکوک و آلوده از همدیگر جدا می شوند و با مسیر خاصی که تعریف شده، این افراد هیچ ارتباطی با همدیگر نخواهند داشت. بار تراکم بیمارستانها با اجرای این طرح، به شدت کاهش می یابد و با شناسایی موارد آلوده قبل از ورود به بیمارستان، موج گرفتاری های آینده را پیش بینی می کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این طرح با مدیریت استانداران و با همکاری روسای دانشگاه ها و همچنین فرماندهان بسیج و سازمان های مردم نهاد در استانها اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار