چهار سطح قرنطینه در شرایط بروز همه گیری

کرمانشاه (پانا) - رییس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باتوجه به شیوع بیماری کرونا ویروس، در خصوص محدودیت اختیاری تا قرنطینه اجباری گفت: در شرایط بروز همه گیری، قرنطینه دارای چهار سطح خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چهار سطح قرنطینه در شرایط بروز همه گیری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رضایی این سطوح را به ترتیب به شرح ذیل عنوان کرد:

سطح اول: حداقل‌ترین سطح، ایزوله کردن مریض در منزل یا درمانگاه یا بیمارستان که به این مورد ایزولاسیون Isolation اطلاق می‌شود.

سطح دوم: قرنطینه کردن افرادی که به دلیل تماس نزدیک با مریض، مشکوک به بیماری هستند. اینها تا مشخص شدن نتیجه تست و گذراندن دوره کمون بیماری(تا 14روز) جدا سازی می‌شوند. به این دوره قرنطینه Quarantin اطلاق می‌شود.

سطح سوم: وسیعتر از قرنطینه بوده و زمانی است که می‌دانیم عده زیادی در شهر مریض هستند، اما چه کسانی، اطلاع نداریم که البته در این شرایط تعداد زیادی هم ناقل هستند که خود آنها هم از بیماری اطلاع ندارند.

در این شرایط، توصیه به رعایت «فاصله اجتماعی» می‌شود. همچنین توصیه می شود مردم از حضور در تجمعات، راهپیمایی، مراسم، جشن عزا و تردد بی مورد پرهیز کنند. مثلا سینماها، مدارس، پارک‌ها و مساجد تعطیل می‌شود، همایش‌ها لغو و شرکتها جلسات را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند و حتی‌المقدور کارمندها دور کاری می‌کنند. علاوه بر آن، سفرهای قطارهای مسافربری، پروازها، و حتی اتوبوسهای بین‌شهری هم کاهش پیدا می‌کنند.

به مجموعه این اقدامات social distancing یا رعایت «فاصله اجتماعی» گفته میشود که تا مرحله‌ای به صورت داوطلبانه صورت می گیرد.

سطح چهارم: برقراری نوعی حالت امنیتی شبیه حکومت نظامی است.در این حالت اگر کسی قصد تردد ورود یا خروج از منطقه آلوده را داشته باشد با محدودیت های شدید قانونی و برخورد نظامی امنیتی ویا احکام مجرمانه مواجه خواهد شد.به این حالت cordon sanitaire یا lock down گفته می شود.

رعایت بهداشت فردی، شستشوی دستها و صورت با آب و صابون واستفاده از تجهیزات پزشکی همچون ماسک،دستکش و استفاده از مواد و محلول های ضد عفونی کننده توصیه می شود.

برای قطع زنجیره انتقال بیماری عدم تردد،عدم حضور در تجمعات وکاهش تماس هاتوصیه می شود.این اقدام در ووهان چین و چند شهر دیگر ایالت هوبِی، و همینطور چند شهر ایتالیا اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار