حنیف نیا: در دوران فعلی تنها مدل آموزش تغییر کرده است

تهران (پانا) - هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، بحث آموزش حضوری دانش آموزان نیز همانند سایر بخش ها دچار آسیب شده و در نتیجه دانش آموزان مجبور هستند تا با استفاده از روش های جایگزین از منزل مسائل مربوط به فرایند یادگیری را دنبال نمایند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حنیف نیا: در دوران فعلی تنها مدل آموزش تغییر کرده است

حنیف نیا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا مدارس تعطیل شد، اما به این معنا نیست که دردوران فعلی، کارمدیران، معلمان و کادرآموزشی تعطیل می‌شود بلکه تنها مدل آموزش تغییر کرده است. از این رو در منطقه 19 تهران نیزهمکاران ما در این مدت تلاش کرده اند تا همزمان با سایر مناطق کشور تمهیداتی اندیشیده شود تا در نتیجه آن استمرارآموزش‌ها از طریق فضای مجازی صورت پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 با اشاره به نقش اولیاء در شرایط فعلی برای تعمیق بخشی به فرایند یادگیری و یاددهی در منزل، وظیفه پدر و مادر را بیش از دوران گذشته دانست و تصریح کرد: هر چقدر برنامه ریزی و نظارت خانواده در امر آموزش مجازی پررنگ تر باشد، یادگیری نیز به همان میزان تسهیل خواهد شد.

وی ضمن قدردانی ازمسوولین مربوطه در بخش شبکه های ارائه دهنده آموزش صدا و سیما گفت: از مدیران و معلمین مدارس انتظار داریم تا همزمان از طریق سامانه های در اختیار و فضای مجازی، دروس ارائه شده در شبکه آموزش را به دانش آموزان و خانواده ها اطلاع رسانی نمایند.

حنیف نیا ادامه داد: ویروس کرونا اگرچه اتفاقات تلخی را در کشور ما رقم زد، اما فرصت مناسبی را برای ارائه خلاقیت‌های آموزش فراهم نموده است، وی گفت: بر اساس اظهار مقام عالی وزارت به زودی با استفاده نرم افزار طراحی شده که تا پایان هفته کاربردی می‌شود معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی خود را برای دانش آموزان ارایه دهند و محتوا‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش به آن‌ها داده خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در پایان تاکید کرد با لطف الهی و در صورت عزم جدی و عملی همه خانواده‌ها و همکاران آموزش و پرورش و خلاقیت های نامحدود ایشان، ویروس کرونا نمی‌تواند آموزش دانش آموزان کشورمان را تعطیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار