اردبیل؛ رتبه یک کشوری در کاهش تصادفات برون شهری

اردبیل (پانا) - با تلاش‌های انجام یافته در ۱۰ ماه گذشته استان اردبیل در کاهش تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل؛ رتبه یک کشوری در کاهش تصادفات برون شهری

ه گزارش روابط عمومی اداره راهداری جاده ای اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل با بیان اینکه میزان تصادفات برون شهری استان در مدت یاد شده 15 و 9 دهم درصد کاهش یافته، عنوان کرد: در 10ماه سال گذشته 151 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که امسال این مهم با کاهش 24 نفری به 127 نفر رسید.
او با قدردانی از تلاش های همه دستگاههای حاضر در این کمیسیون تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده توسط دفتـر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشـور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز استان اردبیل با کاهش 5 و 4 دهم درصدی در رتبه 7 کشوری قرار گـرفت.
عضو شورای اداری استان، ایمن‌سازی محورها، اصلاح و حذف نقاط حادثه‌خیز را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 73 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان روکش آسفالت، 166 هزار مترمربع لکه گیری و 108 هزار مترطول درزگیری نیز توسط راهداران سخت کوش دیار سبـلان انجام شده است.
رحمتی، مجهـز بودن 167 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل به سیستم روشنایی را یادآور شد و تجدید خط کشی هزار و 370 کیلومتر از محورهای استان، اجرای 171 و 736 متر شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب 3 هزارو 885 عدد تابلوهای الزامی راه‌ها را از جمله اقدامات مهم اداره کل راهـداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی محورها دانست.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از فعالیت 64 سامانه تردد شمار در جاده های استان اردبیل خبر داد و افزود: 40دوربین نظارت تصویری، 27 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و 2 سامانه نوین حین حرکت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیـل فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار