کرونا در بدبینانه‌ترین سناریو تا کی مهمان‌مان می‌ماند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معتقد است که ویروس نوپدید کروناویروس احتمالا در آغازینه سال نو خورشیدی نیز همچنان مهمان ناخوانده جغرافیای پهناور کشورمان خواهد ماند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در بدبینانه‌ترین سناریو تا کی مهمان‌مان می‌ماند

به‌گزارش ایسنا، رضا چمن اظهار کرد: در بهترین سناریوی ممکن، چند هفته و در بدترین‌ سناریو چندین‌ ماه برای مقابله با کرونا ویروس در سطح کشور زمان نیاز است.

او با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، روند ابتلا مردم به کروناویروس تا پایان اردیبهشت ۹۹ در کشور وجود خواهد داشت ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت دیگر هم تا اواسط فروردین ۹۹، روند صعودی ابتلای مردم به کروناویروس ادامه خواهد داشت و بعد از این زمان است که می‌توان امید داشت، روند صعودی کاهش یابد.

این پزشک متخصص اپیدمیولوژی (همه‌گیری) با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص تاثیر افزایش دما بر تداوم و یا قطع شیوع کووید ۱۹ گفت: با گرم شدن دمای هوا، احتمال می‌رود که روند افزایش اقشار مردم به کرونا ویروس کاهش یابد

او روند ابتلای شهروندان میامی و شاهرود به این بیماری نوپدید را افزایشی ارزیابی و خاطرنشان کرد: روند ابتلای اقشار مردم به کرونا در روزهای گذشته در شرق استان صعودی بوده است و از نظر میزان مراجعه و تعداد مبتلایان روند رو به رشد است.

رئیس علوم پزشکی شاهرود معتقد است که شرایط آب و هوایی شاهرود و قرار داشتن شاهرود و میامی در چهار راه ارتباطی کشور، رشد تکثیر ویروس کرونا را افزایش داده است.

او با اشاره به روند صعودی مبتلایان از برنامه‌ریزی برای خدمات دهی به شهروندان خبر داد و افزود: در وهله اول ۳۰۰ تخت بیمارستان امام حسین (ع) برای بیماران کرونا ویروس در نظر گرفته شده بود که تصمیم گرفتیم برای حفظ آمادگی کامل این رقم را به ۵۰۰ تخت افزایش دهیم.

دکتر چمن یادآوری کرد: اگر روند ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان افزایش یابد، بیمارستان خاتم نیز برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهد یافت.

او تصریح کرد: تعداد بستری و مراجعه به بیمارستان‌های شرق استان در ابتدای شیوع کروناویروس به‌طور متوسط ۲۰ مراجعه در روز بود که این رقم اکنون افزایش یافته است.

او با اشاره به احتمال روند افزایشی مبتلایان به این بیماری نوپدید از سپاه، ارتش و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امکانات خود را برای مقابله با کرونا ویروس در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود قرار دهند.

مدیر حوزه سلامت شرق استان خواستار افزایش امکانات و تجهیزات تخصصی در بیمارستان‌های استان شد و با اشاره به خطر همه‌گیری کووید۱۹ از مسافران خواست: در صورت ورود به این استان از کمربندی‌های استان عبور کرده و به هیچ عنوان وارد مناطق شهری و روستایی استان نشوند.

رئیس علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مسئولان استانداری سمنان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان سمنان و شاهرود حمایت کرده افزود: عملکرد مسوولان ارشد استان در برنامه‌ریزی برای مقابله با شیوع کووید۱۹ قابل دفاع است.

او با بیان اینکه روند ابتلا در شاهرود و پشت بسطام، قابل توجه بوده خاطرنشان کرد: با توجه روند افزایش شیوع بیماری، باید برای تامین اقلام بهداشتی تلاش بیشتری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار