تعطیلات فعلی، فرصتی برای آموزش مهارتهای زندگی است

کاشان (پانا) - تعطیلی های فعلی فرصت خوبی برای آموزش مهارت هایی است که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه است. مهارت های زندگی ، کتاب خوانی و قصه گویی، مهارت های انشا و نویسندگی و ... همراه با اعضا خانواده از جمله آنها است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلات فعلی، فرصتی برای آموزش مهارتهای زندگی است

حسین مقنی مدیر آموزش و پرورش کاشان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: خانواده ها باید دانش آموزان را به خواندن کتاب داستان و شعر و زندگی بزرگان ایران و جهان تشویق کنند و از آنها بخواهند خلاصه ای از آن را بنویسند یا برای دیگر اعضا خانواده ارائه کنند. از فعالیتهای روزانه خود گزارش تهیه کرده و برای معلم و همکلاسی ارسال کنند.
او افزود: معلمها نیز با توجه به شناختی که از نقاط ضعف دانش آموزان خود دارند سعی کنند، تکلیفهای متناسبی را روزانه برای آنها ارسال کنند تا در کنار خانواده این نقاط ضعف را برطرف کنند.
او تصریح کرد: برای آنکه بعد از تعطیلات نوروزی فرصت کافی برای درس های پایه باشد، معلم ها می توانند درسهای نظری مثل مطالعات، معارف، هنر و قرآن را به صورت غیر حضوری تدریس کنند .
مقنی با تقدیر از سرگروه های درسی آموزش و پرورش کاشان گفت: از ابتدای اسفند همه همکاران ما، با یک برنامه مدون، اقدام به تدریس در فضای مجازی کرده و اجازه ندادند که آموزش تعطیل شود که یک فرصت طلایی برای تمرین شیوه های مدرن تدریس است و نتایج حاصل از آن می تواند الگویی برای سیاستگزاران نظام آموزشی باشد.
او همچنین تصریح کرد: دراین زمان و موقعیت حساس، فرهنگیان خوب کاشان نشان دادند که در سخت ترین شرایط توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند و این فرصتی شد تا با تجربه خوبی که به واسطه استفاده از تکنولوژی آموزشی پیدا کردند فصل نوینی در آموزش این شهرستان ایجاد کنند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: شرایط فعلی فرصت خوبی برای آموزش و تمرین مهارتهای زندگی است و خانواده ها باید تجربه های خود را در اختیار بچه ها قرار بدهند و نظارت بیشتری بر رفتار و کردار آنها داشته باشند.
مقنی افزود: والدین می‌توانند مهارت‌های زندگی از جمله نظافت منزل، تعمیر وسایل، خانه داری و تمرین گفتگو ...را به فرزندان خود بیاموزند. نقص بزرگی است که شخصی نتواند حتی یک کار ساده ای را در منزل انجام دهد. عجز در این موارد، افتخار نیست، بلکه آسیبی است که زندگی را سخت و دشوار می‌نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار