حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد

اردبیل (پانا) - مردم برای حفظ جان خود باید با مسئولان همکاری تنگاتنگی داشته باشند که حفظ جان آنها برای مسئولان در اولویت قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام پزشکی استان اظهار کرد: اگر کادر پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با مردم شفاف و خوب صحبت کنند که از عواقب بحران ویروس کرونا باخبر شوند و برای حفظ جانشان هشدارها و توصیه های بهداشتی را جدی می‌گیرند.

او با بیان اینکه مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند افزود: بیشتر مردم با اعتمادی که به جامعه پزشکی دارند اگر با مردم شفاف و خوب صحبت شود قطعا به توصیه های پزشکی و بهداشتی نسبت به کنترل و پیشگیری کرونا تلاش خواهند کرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه مردم در خانه بمانند گفت: امنیت و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد و باید مردم کاملا لمس کنند با تمام توان در کنار آنها هستیم و نباید احساس ضعف و ناتوانی کنند.

بهنام‌جو ادامه داد: مدارس استان تعطیل است و دانش آموزان و معلمان که بیشترین فراوانی را دارند باید نسبت به این تصمیم احساس مسئولیت داشته باشند و در توجیه خانواده ها نیز تلاش کنند.

رییس شورای برنامه ریزی استان از جامعه پزشکی استان خواست در راستای افزایش توان درمانی و عبور از بحران نقشه راه با بهره گیری از علم کشورهای موفق ترسیم کنند.

بهنام‌جو با بیان اینکه در آینده بحران جدی استان را تهدید می کند گفت: باید در ثابت نگه داشتن شیب موجود تلاش شود و در موسم پیک نیز مراقبت های ویژه با تدبیر کادر درمانی در سطح استان انجام شود.

او تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده نسبت فوتی ها در کشور ۲.۵ درصد بوده است، البته آمار هر روز استان نیز توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود.

استاندار اردبیل افزود: از ظرفیت تشکل های مردم، نهاد و بسیج در بحث آموزش و پیشگیری بخصوص در بازار و اماکن عمومی جهت همراه‌سازی مردم استفاده می شود و در روستاها نیز باید از ظرفیت شوراها و دهیاران بهره مند شویم.

بهنام‌جو به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل استان اشاره کرد و گفت: خوشبخانه چند واحد تولیدی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد تایید بهداشت را شروع کرده اند و با تغییر خط تولید مایحتاج استان را تامین می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار