موافقت شورای شهر ارومیه با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال جهت ضدعفونی معابر

ارومیه (پانا) - شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ضدعفونی معابر، ناوگان حمل و نقل عمومی و مراکز خرید به‌صورت روزانه انجام می‌شود، گفت: شورای اسلامی شهر نیز ۵۰ میلیارد ریال جهت ضدعفونی معابر در اختیار شهرداری قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
موافقت شورای شهر ارومیه با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال جهت ضدعفونی معابر

محمد حضرت‌پور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روزانه علاوه بر ضدعفونی معابر سطح شهر، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، بازار و پاساژهای سطح شهر، مساجد، ایستگاه‌های پمپ بنزین و محیط‌های اداری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای اقدامات پیشگیری از بیماری کرونا، سامانه خدمات اینترنتی غیرحضوری توسط سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری ارومیه نسبت به انجام اقدامات پرداخت عوارض و سایر خدمات خود به غیر از مراحل روند پروانه ساختمان اقدام کنند.

وی بیان کرد: شهروندان همچنین می‌توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سامانه میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارومیه به آدرس khedmat.urmia.ir پیگیری کنند.

شهردار ارومیه ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از ۲۰ هزار دستکش خریداری شده و در حال توزیع ببن نیروهای پسماند، رانندگان تاکسی و اتوبوس است.

حضرت‌پور با اشاره به مقوله دست‌فروشی در آستانه عید گفت: درصورتی که دستفروشان نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت نکنند، ماموران سد معبر با آنها برخورد خواهند کرد.

تا به امروز ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌ که از این تعداد چهار نفر فوت کرده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار