۱۲ هزار و ۳۰۸ پرونده تخلف کالا و خدمات در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۱۲ هزار و ۳۰۸ پرونده تخلف کالا و خدمات متخلفان بخش کالا و خدمات در استان در شعبه‌های مختلف استانی مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ هزار و ۳۰۸ پرونده تخلف کالا و خدمات در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

محمد اقوامی افزود: این تعداد ۹۹.۸ درصد پرونده‌های رسیده به شعبه‌های تعزیرات حکومتی در آذربایجان‌غربی طی سال جاری بوده‌است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۲ هزار و ۳۲۹ پرونده بخش کالا و خدمات به شعبه‌های تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی واصل شد که از این تعداد تنها ۲۱ پرونده منجر به صدور حکم نشده که این موارد نیز در مراحل بررسی قرار دارد.

وی بیان کرد: برای متخلفان این پرونده‌ها بیش از ۳۰۴ میلیارد ریال جریمه صادر شده‌است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: گران‌فروشی، درج‌نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

اقوامی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره‌کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تخلف‌های بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق می افتد و اصناف می‌توانند با رعایت مقررات مرتبط به‌ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلف های این بخش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار