برای دریافت اینترنت رایگان، اقدام کنید

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان خبر داد که این بسته‌ها تنها برای خطوط ارائه شده و اینترنت همراه را شامل نمی‌شود، اما افراد همین حالا هم می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت از هر یک از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برای دریافت اینترنت رایگان، اقدام کنید

به گزارش ایسنا، شیوع کرونا در کشور، افراد را به قرنطینه اختیاری در خانه تشویق کرده است. از همان روزهای ابتدایی که اعلام شد برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹، بهتر است از هر رفت‌وآمد غیرضروری جلوگیری شود. افرادی که این امکان برایشان فراهم بود، ماندن در خانه را ترجیح دادند. با تجمیع دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنانی که ناچار به انجام فعالیت‌های خود از منزل هستند، در استفاده از اینترنت، مصرف افزایش یافت.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتای کشور در مدت یک هفته، اتفاقی که اپراتورها خود را برای آن آماده نکرده بودند، منجربه کاهش کیفیت اینترنت شد تا جایی که زیرساخت اعلام کرد ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را حدود ۳۰۰ گیگابیت‌ بر ثانیه افزایش داده است. اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

سجاد بنابی نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت درباره پیش‌بینی‌های لازم برای ثبات کیفیت اینترنت با توجه به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت رایگان گفت: اپراتورها از هفته گذشته که بحث دورکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و تعطیلی مدارس مطرح شد، به افزایش ظرفیت شبکه لایه دسترسی خود اقدام کردند. زیرساخت هم در این مدت ظرفیت اپراتورها در لایه دسترسی و ظرفیت بین اپراتورها و زیرساخت را حدود ۵۰۰ گیگابیت‌بر ثانیه افزایش داده است. در لایه گیت‌وی بین‌الملل هم مشکل ظرفیت نداریم و امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد ۹ میلیونی مشترک اینترنت پهن‌باند در مقایسه با ۶۰ میلیون مشترک همراه، اظهار کرد: معمولا در هر خانه یک اینترنت ثابت وجود دارد و اگر میانگین هر خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم، انگار ۳۶ میلیون نفر اینترنت ثابت دارند. البته فلسفه این بسته اینترنتی رایگان، تشویق به خانه‌نشینی مردم بوده است و اگر قرار بود بسته‌ای برای موبایل ارائه شود، ضمانتی وجود نداشت که مردم در خانه بمانند.

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اینکه آیا ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت به‌مدت دو هفته عددی معقول است، توضیح داد: اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL، تانوما، یا TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل می‌شود. در این زمان دو هفته‌ای با توجه به اینکه مصرف اینترنت بیشتر صرف تماشای فیلم و ویدیو و گوش دادن به محتوای صوتی می‌شود، این عدد منطقی به نظر می‌رسد.

بنابی با بیان اینکه همین حالا هم افراد می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت ثابت اقدام کنند، افزود: شرکت مخابرات تقریبا در تمامی مراکز ظرفیت اضافه کرده است تا اگر کسی بخواهد اینترنت ثابت را از خود مخابرات یا بقیه FCP‌ها بگیرد، امکان واگذاری وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار