آواربرداری خانه‌های زلزله‌زده خوی به ۲۵۰ دستگاه افزایش یافت

ارومیه (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون عملیات آواربرداری ٢۵٠ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی انجام شده‌است و این روند تا زمان تکمیل عملیات ادامه می‌یابد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آواربرداری خانه‌های زلزله‌زده خوی به ۲۵۰ دستگاه افزایش یافت

امیرعباس جعفری افزود: در روزهای ابتدایی ٣٣ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در منطقه زلزله‌زده قطور به کار گرفته شد و در ادامه برای سرعت‌بخشیدن به عملیات آواربرداری این تعداد به ١٠٠ دستگاه افزایش یافت.


وی ادامه داد: ماشین‌آلاتی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، سپاه شهدا و شهرداری‌های آذربایجان‌غربی به منطقه اعزام شده و تعدادی ماشین‌آلات سنگین هم از استان‌های معین در منطقه مستقر است. وی بیان کرد: عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده کار سخت و پیچیده‌ای است زیرا ساکن هر واحد مسکونی باید ابتدا وسایل خود را از زیر آوار جمع‌آوری کند و سپس نیروهای امدادی نسبت به آواربرداری اقدام کنند.


جعفری با اشاره به اینکه تعدادی سرویس بهداشتی، حمام و دستشویی سیار از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این مناطق ارسال شده‌، بیان کرد: تاکنون تعدادی آغل برای اسکان اضطراری پنج هزار و ۵۲۷ راس دام با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) احداث شده است.


وی افزود: در سایه دستور استاندار آذربایجان‌غربی و هماهنگی با مدیر شرکت نفت استان به هر خانوار روستایی زلزله‌زده هم علاوه بر سهمیه قبلی، یک بشکه نفت تحویل می‌دهند و نیز بسته‌هایی در حال تهیه است تا در روزهای آینده به صورت عیدانه در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار