در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه صورت گرفت؛

تشریح مهارت‌های غلبه بر ترس در مواجهه خانواده‌ها و دانش آموزان با ویروس کرونا

تهران (پانا) - در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه مهارت‌های غلبه بر ترس در مواجهه با ویروس کرونا درگفت‌وگو با مهمان برنامه تشریح شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح مهارت‌های غلبه بر ترس در مواجهه خانواده‌ها و دانش آموزان با ویروس کرونا

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID19) اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و به‌تدریج این ویروس از مرز کشور چین عبور و برخی از کشور‌ها را درگیر خود کرد. این ویروس از طریق تماس با سطح آلوده و از طریق تنفس منتقل می‌شود و اکنون به کشور ما نیز واردشده و افکار عمومی را با نگرانی روبرو کرده است.

در این شرایط، باهدف ارتقاء آگاهی سطح دانش اولیا و دانش آموزان در مواجهه با ترس ناشی از بروز ویروس (COVID19)، دکتر علی‌اصغر احمدی، روانشناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه آموزش‌وپرورش مهمان مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه بود.

علی‌اصغر احمدی در مورد موضوع مهارت غلبه بر ترس ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: شرایط کنونی کشور، شرایطی گذراست که در آینده‌ای نزدیک، تنها آموخته‌ها و آموزه‌هایی که از این شرایط به دست خواهیم آورد، باقی می‌ماند.

او ادامه داد: باید دقت کنیم مبادا در شرایطی که بروز ویروس کرونا جامعه جهانی را دچار مشکل کرده است، با رفتار نامناسب و غیرمعقول برای خود و فرزندانمان نتایج منفی را ایجاد کنیم.

احمدی با تأکید بر اثرگذاری رفتار والدین بر فرزندان گفت: رفتار والدین در مواجهه با شرایط بحرانی و شرایط مخاطرات کنونی در خاطر بچه‌ها خواهد ماند و باعث آثار سوء در آن‌ها خواهد شد. بنابراین با توجه به شرایط امروز و بحران ویروس کرونا باید توجه کنید که به دنبال ایجاد آثار ناخوشایندی در ذهن فرزندانتان باشید یا تصمیم دارید این شرایط را به شرایط مثبت در ذهن آنان تبدیل کنید.

پژوهشگر حوزه آموزش‌وپرورش و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی جهان و ایران در مواجهه با ویروس کرونا، وجود ترس به‌عنوان یک واکنش طبیعی مورد تایید است، گفت: ترس به‌عنوان یک غریزه بشری است که اگر با رویکرد نادرستی با آن مواجه شویم مشکلات جدیدی را برای ما و اطرافیانمان به همراه خواهد داشت. برای مثال ما از آتش می‌ترسیم چون با آثار زیان‌آور آتش در زندگی آشنا هستیم. ولی اگر در مسئله‌ای با ابهام مواجهه شویم و ندانیم از چه چیزی می‌ترسیم ممکن است اضطراب به ما غلبه کند.

احمدی گفت: وجود ترس به‌صورت عاقلانه می‌تواند به‌عنوان یک امر طبیعی برای ما و فرزندانمان مؤثر باشد درصورتی‌که ترس غیرمعقول به‌صورت منفی عمل کرده و می‌تواند باعث ایجاد آثار سوء رفتار در فرزندانتان شود.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: انشالله باتدبیر و عقلانی عمل کردن خانواده‌ها در مواجهه با این مسئله بتوانیم از این شرایط بحرانی که در اثر شیوع بیماری کرونا در جهان ایجادشده است، به‌خوبی عبور کنیم.

شایان‌ذکر است این برنامه با حمایت دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش تهیه ‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار