امام جمعه اردبیل عنوان کرد:

ماندن در محل زندگیتان به‌عنوان یک عبادت بزرگ است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت عید نزدیک است؛ مبادا به دید و بازدید بروید. این ویروس به‌دنبال میزبان است، اما اگر دو هفته در خانه بمانیم، قطعا سیر نزولی آن را خواهیم دید.

کد مطلب: ۱۰۲۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ماندن در محل زندگیتان به‌عنوان یک عبادت بزرگ است

به گزارش پانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی با توصیه رعایت موازین بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا به دنبال میزبان است و اگر میزبانی برای او پیدا شد، نه تنها در این منطقه ماندگار می شود، بلکه جهش نیز می‌یابد و اگر بدون میزبان باشد خطر رفع می‌شود.

او افزود: میزبانی این ویروس با رفت و آمدها مهیا می‌شود، اما اگر دو هفته در خانه بمانیم، قطعا سیر نزولی آن را خواهیم دید و در این مدت مبتلایان مشخص می شوند؛ همانطور که دولت چین در شهر ووهان این کار را کرد و سیر نزولی آن در حال سپری شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عید نزدیک است. مبادا به دید و بازدید بروید و اصلا فلسفه صله رحم این نیست که برویم و درخانه کسی بنشینیم. صله حم به معنای دست‌گیری در سختی‌هاست و هر چه رفت آمدها در این برهه کمتر شود، بهتر خواهد بود.

عاملی تصریح کرد: هم استانی‌ها و کسانی که قصد سفر به استان را دارند از صمیم قلب از آنها التماس می‌کنم از سفر به استان اردبیل اجتناب کنند و متخصصان نیز بر این باورند هر کس در محل زندگی خود بماند.

او ابراز کرد: استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشورمان آلودگی کمتری دارد، اما اگر این رفت و آمدها باشد طبیعی است این آمار افزایش یافته و کنترل سخت شود.

امام جمعه اردبیل گفت: من عزیزانی که در استان‌های دیگر قصد دیدن اقوام خود را دارند و یا کسانی که در شهر غریب زندگی می کنند را درک می‌کنم، اما به‌عنوان کارشناس دینی می‌گویم ماندن شما در محل زندگیتان به‌عنوان یک عبادت بزرگ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار