موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی تعطیل شد

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تعطیلی تمام موزه ها و اماکن تاریخی استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی تعطیل شد

مرتضی آبدار با اشاره به مصوبه کمیته استانی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به استان در راستای مقابله با این بیماری، اظهار کرد: به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا دستورالعمل ممنوعیت پذیرش میهمان در مراکز اقامتی غیر رسمی استان اعم از مدارس، خانه‌های‌معلم، میهمان‌سراها، سراهای ورزش، زائرسراها و... به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد.

او همچنین ادامه داد: همچنین از ایجاد هرگونه کمپ‌های عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها با نظارت گشت‌های ویژه نظارتی مشترک جلوگیری خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: تمام اماکن گردشگری نظیر موزه‌ها، سایت‌های تاریخی- فرهنگی، امام‌زاده‌های مرتبط با اداره کل اوقاف، اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و ارگان‌های نظامی دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

آبدار در خاتمه تاکید کرد: امن‌ترین مکان برای روزهای اوج شیوع این بیماری منزل است و از عموم شهروندان محترم تقاضا داریم با پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری یاری‌گر مدافعان سلامت باشند و یقین داشته باشند که با وحدت و همدلی بر این بیماری فائق خواهیم آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، همچنین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی استان در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با حضور مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی، رئیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی و معاون اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار