مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تشریح کرد:

نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تشریح شد

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تشریح نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از پیگیری فوق‌العاده ویژه برای مشاغل آموزشی توسط وزارت متبوع خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تشریح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در جهت برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارکنان، با افزایش۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد،گفت: در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برخی از دستگاه‌ها از تمام یا بخشی از این امتیازات استفاده کرده بودند، که در این مرحله یا افزایشی نخواهند داشت و یا افزایش آن‌ها کم خواهد بود اما تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که تا کنون از این امتیاز استفاده نکرده بودند رقم بیشتری به حقوقشان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: فوق‌العاده ویژه امتیازی است که بین حقوق کارکنان اداری و آموزشی می تواند تفاوت ایجاد کند به همین دلیل وزارت متبوع پیگیر بهره مندی مشاغل آموزشی نیز از این آیتم و امتیاز است.
کرمی با بیان اینکه در فصل دهم قانون خدمات کشوری میزان حقوق و مزایای یک کارمند مشخص می‌‌شود؛ تصریح کرد: دولت در سال 94 مصوبه‌ای تحت عنوان رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان اجرا کرد و یکی ازآیتم‌های فصل دهم یعنی حق شغل را از 15 تا 50 درصد اضافه کرد.
وی ادامه داد: در سال 98 دولت تصمیم گرفت تا براساس آیتم‌های قانون مدیریت خدمات کشور، در رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان؛ سه آیتم از فصل دهم یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل افزایش دهد.
کرمی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم دولت باید تمام آیتم‌های فصل دهم کارکنان دولت افزایش یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که هر کدام از کارکنان دولت که امتیازات فصل دهم آنها کمتر از 50 درصد است و دچار تبعیض با کارکنان دیگر شده است به 50 درصد برسد.
وی با بیان اینکه با اجرای فصل دهم برای همه فرهنگیان هیچ حقوقی از آنان کم نشد،خاطرنشان کرد: همه کسانی که زیر50 درصد امتیاز بودند، آیتم‌هایشان ارتقا پیدا کرد و به عدد بالاتر رسید.
کرمی ادامه داد: فاصله‌ای به وجود آمده بین نیروهای اداری وآموزشی به دلیل فوق العاده ویژه است بود که طبق قانون مختص به نیروهای اداری است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید اصلاح ضرایب رتبه‌بندی در دستور کار قرار گیرد،گفت: در این راستا وزارت متبوع پیشنهاد فوق العاده ویژه را برای نیروهای آموزشی مطرح کرده است که در آن براساس ضرایبی، فوق العاده ویژه به نیروهای آموزشی تخصیص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار