عدم ثبت ابتلا به کروناویروس در شهرقدس

شهرقدس (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرقدس در جلسه ویژه با فرماندار شهرقدس از عدم گزارش مثبت ابتلا به کروناویروس در شهرقدس خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۲۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عدم ثبت ابتلا به کروناویروس در شهرقدس

حسین میرشریفی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرقدس در جلسه ویژه با لیلا واثقی، فرماندار شهرقدس طی سخنانی تصریح کرد: شرایط در شهرقدس حاد نیست، ولی مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا می‌‌توانند از خانه خارج نشوند و ضمنا افرادی که مشکوک به علایم ویروس هستند از خود درمانی اجتناب کنند.

او در ادامه اظهار کرد: کروناویروس به شدت مسری است و از طریق سطوح، دست، موبایل یا عطسه قابل انتقال است و یک نفر می‌‌تواند به راحتی ۱۲ نفر دیگر را در اطراف خود آلوده به این ویروس کند .

او اذعان کرد: در خصوص مبارزه با این ویروس بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس حفظ بهداشت، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و عدم حضور در اماکن عمومی و اجتماعات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرقدس ابراز کرد: کروناویروس به مدت ۱۴ روز می‌تواند در بدن فرد مبتلا به این ویروس مخفی بماند پس اماکن پرخطر نظیر بانک‌ها، اتوبوس‌ها، باشگاه‌های‌ورزشی، آرایشگاه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و به خصوص نانوایی‌ها باید ضدعفونی شوند و مردم تا می‌توانند از حضور در اماکن پرتردد به طور جدی خورداری کنند.

میرشریفی بیان کرد: شهرداری هر دو یا سه روز یک‌بار طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید اماکن عمومی مثل ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و این دو وسیله نقلیه، ترمینال‌ها، پل‌های هوایی و مناطق آلوده و پرتردد را تا اطلاع ثانوی ضدعفونی و گندزدایی کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرقدس اشاره کرد: بیش از ۱۰۰دستورالعمل مقابله با کروناویروس در بین مشاغل مختلف، حتی زنان خانه‌دار در سطح شهرقدس توزیع شده و اگر لازم باشد شبکه بهداشت و درمان بارها دستورالعمل را توزیع خواهد کرد و باید عمل به آنها توسط مشاغل و اماکن و ...جدی گرفته شود.

او تأکید کرد: کروناویروس را باید جدی گرفت و شبکه بهداشت و درمان اقدامات لازم را برای مقابله با آن انجام می‌دهد که در خیلی از موارد شاید این اقدامات برای مردم ملموس نباشد.

میرشریفی خاطرنشان کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در اماکن عمومی مانند باشگاه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و...بهترین کمک را در درجه اول خودشان برای جلوگیری از شیوع احتمالی کروناویروس خواهند داشت.

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار